Har planer att uppgradera min 142 till en lämpligare pendlarbil.
Köpt en b230f och har en m46 på g, och va först inne på att direkt rakställa motorn med b20 tråg och oljepump. Men eftersom när man upptäckte andra saker man måste bygga om, tex insug och avgas, lutar det nu istället åt att hänga i motorn snedställd i originalutförande med växellådan rak osv, och lämna resten till etapp två då jag tänkte installera Ms/vems sprut och bygga eget insug, svetsa om sprängkåpan för rakställd motor och lite annat jox.
Det jag nu funderar över är såklart, får motorn plats runt framvagnsbalken även om man låter den vara snedställd? Jag vet att vissa har sagt att det kan bli trångt mot styrväxeln mellan generatorn men motorn kommer ju från en 240 så generatorn sitter redan på högersidan

Hur som helst får ni gärna flika in på problem och lösningar eller allmänna tips man ska tänka på när man utför en sån här transplantation
