Blev en liten filmsnutt som årsavslut. Problem med varvstopp så har ni några tips så bara släng i dom. http://www.garaget.org/video/130322" onclick="window.open(this.href);return false;
Hade en förhoppning att problemet med varvstoppet berodde på att jag inte kopplat in tps. Men nu när jag väl gjort de så fortsätter de cepa!
Den bluddrar mellan 500 och 1000rpm efter stoppet slagit i oavsett var jag har varvstoppet. Har kört några loggningar och den verkar gå lite fett precis efter stoppet slagit i, dock som lägst 10 afr. Känns som den borde gå på de oavsett.
Släng gärna in lite tips och synpunkter, så de blir bättre åka nästa år
Har nu hållt på ett bra tag med problem med varvstopp. Kört loggningar osv och visat sig att den missar på högra varv. Inte sa hajj på inställningarna på sprutet men hittade till slut en filtrering på tigger 1 som stod på level 3. Provade ändra den till level 1 o va ute o testade. Fy fan va gött me ett varvstopp som funkar rikigt. Körde några svängar o de gick bättre o bättre men i en sväng fullt ställ på 4:an hände detta.
Ni kan tro att ratten fick jobba. Inte långt ifrån diket retur efter retur. Drivaxlen gick av så hela bromstrumman flög bort och slet med sig skärmbreddaren med. Letade efter däcken ca en halvtimme
Nu blir de o ragga efter en ny drivaxel så den hinner bli hel innan bänken.
Igår höll jag på hela dagen med att koppla in dubbla 044 kopior. Men när ja skulle prova så lät de precis som dom sög luft. Verkar vara många som har problem med de när dom ska suga upp bränslet från tanken. Så ja fick sätta tillbaka min gammla pump och efter mycke om och men så fick vi hyffsad ordning på lambdan i morse.
Väl i bänken visade dig att den gick fett på varv.
Men nu e första ribban lagd, 306 hästar i motorn o 496nm vid 1.4 i ladd. Blir nog ny bänkning i sommar när man skaffat större mapsensor och mappat mycke mycke bättre.
Skön rulle!
Satt på läktaren och kolla när du körde, helt klart en av dom bättre förarna under dagen, dock bör du göra nått åt fjädring/dämpning, krängde rätt så rejält stundtals, försök att stumma upp bakvagn etc så kommer du få en mycket trevligare bil att drifta med
Nu är första datumet spikat, dotz drift break i mantorp den 10:e. Ska bli så jävla kul o köra igen! Va ute med bilen igårkväll för första gången sen bakvagnsbygget och kamaxelbytet. Körde inte nåt vidare hårt men ja kände inte nån direkt skillnad mellan kammarna
Nu till helgen ska de ut o våldas lite o se så allt lirar.