Tjenare.
Flödesbänk är som sagt ett intressant instrument.
Nu när du börjat använda den, har det gett några aha upplevelser?
Jag tänkte, om du filat lite, och det gett flödesvärden som du inte alls hade förväntat dig, bra som dåliga. och kanske rent av förvånansvärda förändingar.
Moderna toppar är väl rätt så bra från början, efter vad jag förstått, vilket gör det lite svårare kanske att förbättra.
Själv skulle man byggt en bänk för kanske 20 år sedan, och för mig var det enbart amerikasnska toppar som gällde i så fall, och dom topparna kan vara rätt yxiga från början, vilket gör att dom skulle varait mycket lättare att förbättra.
Har filat i lite toppar genom åren, enbart på hobby nivå naturligtvis, och motorerna dom varit till har i allafall gått bra. Skulle varit kul att sett hur dom topparan flödat, eller kanske inte
Kul att se om förandringarna som du gör, ger det resultat du förväntat dig.
Caprice Coupe -78:a, utan respirator.
Jag gillar denna Oldsmobile som kör i Stock "otrimmad", 11,89sek!! Tung bil & liten lågkompad smog motor på 350 cu.in.!
Nästan magi.
"Det finns bara två tragedier i livet. Det ena är att uppnå det man drömmer om, det andra är att inte uppnå det" -Oscar Wilde
”Det är varje människas förbannade plikt, att bil ett original” -Albert Engström
"Retiring is easy...I've done it many times...." -Don "Big Daddy" Garlits