Skenande laddtryck,tial 44mm,gt35r, fortfarande problem

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Krink
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 60
Blev medlem: mån jan 14, 2013 4:45 pm

Re: Skenande laddtryck, tial 44mm, gt35r.

Inlägg av Krink »

Jag kör med öppen wg hela tiden..
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10199
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: Skenande laddtryck, tial 44mm, gt35r.

Inlägg av Kadett4wd »

okej.
tänkte ifall det var mottryck i downpipen.
Kollat så att membranet är helt i wastegaten?

Det är lätt man klämmersönder dem om man byter fjäder.
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Krink
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 60
Blev medlem: mån jan 14, 2013 4:45 pm

Re: Skenande laddtryck, tial 44mm, gt35r.

Inlägg av Krink »

Japp, har provtryckt wgn och den fyller sin funktion.

tips? det lutar åt wg röret in i kolektorn väl? kan väl inte vara något annat?! :shock:
Krink
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 60
Blev medlem: mån jan 14, 2013 4:45 pm

Re: Skenande laddtryck, tial 44mm, gt35r.

Inlägg av Krink »

Mathias skrev:Det är inte så enkelt att du har byggt ett "för bra" grenrör med merge kollektor, wg ventilerar för bara 2-3 cylindrar och dom andra pulserar rakt in i turbon
utan möjlighet att smita ut genom wg`n?
du kan ha en poäng faktiskt, för wgröret sitter in i 4ans rör.. kanske svårt för dom längst bort i kolektorn att nå dit? hmm..
Krink
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 60
Blev medlem: mån jan 14, 2013 4:45 pm

Re: Skenande laddtryck, tial 44mm, gt35r.

Inlägg av Krink »

Bild

Bild
Pacman
Forumsberoende
Inlägg: 1756
Blev medlem: ons apr 25, 2007 11:05 am
Ort: Skånska Landsbygden

Re: Skenande laddtryck, tial 44mm, gt35r.

Inlägg av Pacman »

Johan Lindberg skrev:Vad det ser ut så går de ju att förbättra uttaget en heldel å sätta det raktframpå på bilden med en 90gradare åt sidan till nuvarande plats så du slipper bygga om downpipe men förstår att det inte är det första du vill prova givetvis. för det borde vara där på utsidan avgaserna vill sträva

Bild
Det är en fempipig merge. Det spelar absolut ingen roll vilka två cyl han sätter wg-utgången på, det blir lika bra/dåligt ändå. Finns ingen anledning att flytta uttaget. Däremot kan du byta ut den första rörstumpen på wg-röret mot en kluven böj och slipa rent inuti kollektorn så det blir en mjuk sväng för avgaserna in i wg-röret. DET gör skillnad!
//Pacman
(Patrik Ståhl)
Användarvisningsbild
Johan Lindberg
Forumsberoende
Inlägg: 750
Blev medlem: mån nov 08, 2004 6:26 am
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Re: Skenande laddtryck,tial 44mm,gt35r Bilder på kollektorn

Inlägg av Johan Lindberg »

Det såg jag men jag menar mer på att avgaserna borde sträva utåt i ytterkant, eller är det för lite massa för att det skall bli effekten? anledningen till att sätta fram där var också att det såg ut att vara bättre plats för att få en fin böj
Krink
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 60
Blev medlem: mån jan 14, 2013 4:45 pm

Re: Skenande laddtryck,tial 44mm,gt35r Bilder på kollektorn

Inlägg av Krink »

Tusenbtack för snabba svar

Blir att bygga finare böj in i koleltorn då. Nästa fråga är tror ni wg röret i kollektorn sitter för lågt ner i 4ans rör? Kan det påverka något? Svårt att avgöra på bild men vad tror ni sitter den bra där den sitter? Mvh
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10199
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: Skenande laddtryck,tial 44mm,gt35r Bilder på kollektorn

Inlägg av Kadett4wd »

Det borde funka om inte 'pyramiden' lägger de andra cylindrarnas pipor i 'lä' för mycket.
Kolla även om du kan köra wastegaten framåt nedåt eller nåt istället för att ha kortare rör till den, ibland kan långa rör ställa till spektakel till wastegaten.
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Krink
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 60
Blev medlem: mån jan 14, 2013 4:45 pm

Re: Skenande laddtryck,tial 44mm,gt35r Bilder på kollektorn

Inlägg av Krink »

byggt om lite ikväll, vad tror ni nu då? bättre/sämre? mvh

Bild

Bild

dålig bild men går ej att få röret högre upp.
Bild

Bild
Krink
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 60
Blev medlem: mån jan 14, 2013 4:45 pm

Re: Skenande laddtryck,tial 44mm,gt35r Bilder på kollektorn

Inlägg av Krink »

Hej! Nu är jag testat med det nya grenröret.. tyvärr hjälpte inte det, tips???

ger snart upp.. inte ska väl en 44mm vara för liten till gt35??? speciellt inte nu när jag byggt om grenröret tycker man..

Mvh Marcus!
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10199
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: Skenande laddtryck,tial 44mm,gt35r, fortfarande problem

Inlägg av Kadett4wd »

nej det funkade för mig.
men jag hade även en kort rörstump efter kollektorn på 2" diam som wastegateansltningen satt på.
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21748
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Skenande laddtryck,tial 44mm,gt35r, fortfarande problem

Inlägg av Jens Gustavsson »

jo det tror jag med. lite som denna då får alla cylindrar kontakt med wg. (nu va detta ett 4-2 grenrör men du förstår hur vi menar)

Bild
Daniel 850
Forumsberoende
Inlägg: 556
Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:27 pm
Kontakt:

Re: Skenande laddtryck,tial 44mm,gt35r, fortfarande problem

Inlägg av Daniel 850 »

ja skulle lagt wg anslutningen på tvären över mins 2 rör , har du plats utåt från grenröret å lägga röret där? kolla på sista bilden så menar ja att man saxar in en böj mot dig

så har ja byggt på många rör å de funkar å ladda väldigt lite

//Wigge
Sgracing vi fixar de mesta!
Krink
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 60
Blev medlem: mån jan 14, 2013 4:45 pm

Re: Skenande laddtryck,tial 44mm,gt35r, fortfarande problem

Inlägg av Krink »

Tusen tack för bra svar! Nu kan jag konstatera att grenröret är skit.

Jag körde utan fjäder och utan lock på wg, endå hade jag 2kg laddtryck..

Min tanke är att bygga ett till rör som leder till wg´n.

Inga nackdelar att ha 2 rör från kollektorn som leder ihop till ett som går till wg?

Att bygga ett rör efter kollektorn har jag ingen plats till för då tar turbon i huven :/

Mvh!
Skriv svar