Hehe, mycket riktigt så har vi varit på lite turné med ekipaget
Har varit ner till Robban/Dynotech i Umeå för att mappa bilen så man kan börja använda den på allvar!
Men lyckan blev kortvarig

Låglast mappningen vart i princip färdigkörd iaf, men när han började lägga på laddtryck så började det vibrera skumt nånstans ifrån... lokaliserades senare till att det var kardanaxeln som började vibrera efter runt 4800rpm, Hade käkat upp bussningen till slipyoken igen, så yoken låg och glappade i lådan litegrann...
Spekulerade i att det är min slipyoke har för lite instick i lådan för att styra på splinesen, men efter en massa googlande så verkar det vara 5.5" (mätt från center på knuten till änden på yoken) som är nån slags "std" längd på alla yokar som även står att ska funka till t56 m.fl. (min är 5.5" lång)
Här är längst till vänster den orginala yoken till lådan som är ca. 175mm lång (dvs. nästan 7")...
Nu vet jag inte hur den suttit på camaron den kom ifrån, men som jag lyckats tyda från otydliga slitmärken från bussning och packbox
så har den inte heller varit så långt instucken, ca. 10-15mm längre som jag lyckats tyda .. Men det kanske räcker?
Sen går inte splinesen ända ut på orginal yoken.
Har sökt hur mycket som helst på nätet efter en längre yoke i nån bättre kvalité men hittar bara nån enstaka i nåt billigt stål som verkar vara avsedda för 4x4 offroadbilar som behöver extra slaglängd på kardan (Den högra på bilden är en spicer stål yoke, Men den har också vridit sig.. Den jag kört med nu är en strange CrMo yoke)
Har min yoke utdragen ca. 20mm från lådan, Men med min bakvagn så rör sig inte kardan sig mer än ~5-10mm från fullt utfjädrad till fullt infjädrad..
Finns det nån Kardanaxel Guru här som varit med om dessa problem?
Nu står hon på sin gamla vanliga plats igen
