Har hänt en del i garaget igen, lite dålig att uppdatera kontinuerligt så här kommer en summering sen sist.
Man känner att det går framåt men samtidigt går det alldeles för sakta, man får hela tiden skjuta fram tidsplaneringen.
Satte mig ner och kopplade lite el en kväll i veckan, blev lite sladdar...
Alla mätare och indikeringslampor monterade.
Plockade fram ett gammal nätaggregat till en dator för att kunna se hur bakgrundsbelysningen blir, man blev bra taggad på att få starta bilen på riktigt. En lampa är trasig, därav ingen bakgrundsbelysning. Jag har två originalinstrument från bilen som har sämre bakgrundsbelysning jämfört med de nya VDO instrumenten men det får gå för tillfället, kanske fixar det framöver.
Sen har jag fått tag på lite speedparts. Bland annat har jag äntligen fått tag på svarta dörrsidor bak efter många om och men, folk verkar tro att dessa är gjorda av guld men fick dessa för en rimlig slant. Dessa var inte i perfekt skick men gott nog för mig.
Fick även tag på en liknande Sparcostol till passagerarsidan, den ena stolen sitter väldigt högt i jämförelse. Man kan skymta de svarta dörrsidorna i bakgrunden
All el är i princip färdig med flätad strumpa, krympslang, tätningar och crimpade stift. Men har nåt bekymmer med elfläkten, har konstaterat att fläktrelät är rätt inkopplat men så fort jag slår på relät går säkringen. Har provat att koppla bort fläktarna men säkringen går ändå. Kopplar jag däremot bort +12V ut från relät funkar det fint och relät slår till och från som det ska. Så det enda jag kan tänka på är att jag har kortis mot karossen någonstans.
Köpte billiga termoelement från Kina för att ha individuell cylindertemp, ska bli intressant att se vad dem går för. Kostade 100kr/st så förväntar mig inte jättemycket från dem. Måste passa på att fylla ut utgångnarna när man ändå har möjlighet.
Igår var jag och hämtade dessa, kunde inte hålla mig när jag fick chansen att köpa dem. Fälgarna var helt nya med nya däck för en hel hög med pengar
Samma modell som innan men dessa är skostorleken större, 18X9" för att kunna få på lite bredare sulor. Behöver några mm spacers fram i och med att jag har 50mm Sellholmbenen, det hade nog funkat utan spacers om man hade haft dem smalare (40mm) benen. Bak passade det nästan perfekt, betydligt bättre än vad jag trodde. Kommer nog behöva massera skärmkanten om bilen ska lägre ner på backen. För den som är intresserad är det ET14 på fälgarna.
Såhär ser det ut för tillfället...