Jensas Swedish Racing Motors. Ny Web shopp öppnad!

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

Re: Jensas STS Speed shop

Inlägg av Jens Gustavsson »

Bild
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

inte det bästa pullet, men den repeterar bra

Bild
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv

Inlägg av Steve »

Finns 8v -insuget att köpa hos KL fortfarande?
Evighetsprojekten
If it has tits or wheels it will give you problems
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

jo det finns kvar ett antal och det är på gång en ny uppdaterad hel gjuten modell också liknade 16v insuget som just har kommit ut till försäljning.

mvh jens
Erland Cox
Topplocks-guru
Kontakt:

Re: Jensas STS Speed shop (test KL insug)

Inlägg av Erland Cox »

Detta insuget ser bättre ut än det jag såg men det finns kanske 1:a och 2:a sortering?
Kineserna är rätt duktiga på att misslyckas.
Ett gjutet insug blir nog ännu bättre i svängarna om det bara görs rätt.

Erland
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

runnersena är gjutan på detta insug sen är pleniumen i plåt. ser facktiskt helt ok ut om man lägger några minuter på lite fin puts en jäkligt bra gat insug!
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

man kan läsa om resten om mattias gat motor här http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 07#p566607
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

Hej tänkte lägga upp en liten månads rapport vad som händer här i min värksta.

bromsbänken har gått varm med drifting D-K motorn man kan läsa om här http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=46&t=76279

sen har vi jobbat med en 2.4 rally cross motor av värre sorten som ska upp och bromsas en gång till då det har byggts om lite.
sen har ju B20 lars varit här en sväng till med en 195hk sug motor (se lars motor på dyno avdelningen). sen har jag portat 3 st gat toppar som monterats ihop till b230 8v motor.
sen har jag börjat göra iårdning en ny topp till lars som hör och häpna är en B230 8v av värre sortens 530 modell med 48x38 ventiler och en stortryckar kam som ska dynas med weber 50mm gasare senare denna månad.

Sen vill jag avsluta med ett stort gratattis till Jens eklund + team för deras total vinst i SM competition :thumbright: mycket imponerande av dem att komma som nytt team till en sån tuff klass och vinna. få team har nog jobbat så hårt heller, inget har kommit av sig själv det är hårt arbete bakom detta!

Det är roligt att jag fick förtroendet att sätta upp grund parametrarna på kamaxlarna gällande duration, ramp typ, ventil hastighet sen med hjälp från min samarbets partner raine på AGAP slipade vi fram vinnar kamaxlarna. kan avslöja att det är helt olika kam profiler in och ut inte bara durationen utan alla parametrar för att göra kamaxlarna så optimal som möjligt till just denna motors insugnings takt och avgastakt + mycket tankar på hållbarheten. tror jens sa att motorn hade gått 80 repor i år utan större problem :thumbright:
man kan ju nu skryta med att STS kamaxlarna räcker till SM vinst i comp :lol:

mvh jens

Eklund snålar inte med gummi haha! (hoppas det är ok att jag snor bilden tommy? den va frän!)
Bild
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende

Re: Jensas STS Speed shop (månads rapport!)

Inlägg av Kadett4wd »

En anledning till varför jag förespråkar audimaskiner i dragracing.
De bara går och går om det läggs en tanke bakom bygget.
Volkswagen är så närbesläktat med Volvo att jag tycker det borde gå bra för fantasten att tänka över en liten promenad på andra sidan staketet ;)

Den som vill slutföra en cup borde tänka en och två ggr. ;)
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

Hej jag ber om ursäkt att jag har varit extra dålig på att svara på mail och telefon sista tiden har varit dåligt med tid och försökt slutföra en del större jobb men på måndag så ska jag gå igenom alla mail/pm och så. om ni inte fått nå svar på nått ni ville då så maila gärna igen.

om nån vill jobba som telefonist till mig gratis och ta imot en 25st långa samtal om dan så kan de höra av sig :wink:

mvh jens
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

Hej jag håller på ta fram svarvade teflon 4" (101mm) provtrycknings grejor nu som man kan börja köpa nästa vecka. perfekt jul klapp till sig själv eller garage polaren :D

ca 295 kr kommer den att kosta utan silikon slang och 425kr med silikon slang och klammer.

mer info om provtryckningar här......... http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=361

bilder kommer

mvh jens
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

Re: Jensas STS Speed shop (svarvade provtrycknings grejor !)

Hej tänkte bara berätta att jag håller på att jobba med en special restriktor turbo för rally här åt en kund.

det finns dåligt med prisvärda turbos till sånna bilar, jag vet att turbo servis har en 34mm restriktor turbo för under 20 tusen och det är i den klassen jag vill försöka göra en också som är hållbar och som går att ladda mycket med.

det fins en Garrett GTX2860R Rally Potato Edition som är byggd för restriktor och som säkert är bra men den kostar närmare 6000dollar och då är den inte ends komplett :hihi:

att sätta restriktor på en gammal garet T28 (som det va i den bilen jag hjälper nu) eller en mitzu 18T eller så gör man bara då reglementet tvingar en till det då dessa turbos har helt fel design för att både ladda mycket och framförallt för att hålla ihop längre stunder.

jag och Kjell P stod och svarvade en restriktor till ett i natt ska lägga upp lite bilder på den här senare då den blir 100% klar.

mvh jens
Användarvisningsbild
super7
Forumsberoende

Inlägg av super7 »

När Tommy gjorde i ordning Saab:n han tävlade med i rally, så blev det x-antal olika restriktorer svarvade,avgas systemet ändrat lite här och
där, x-antal mappar.....bromsbänken fick vara facit :checkered_waving:
Behöver ni ha någonting svarvat , hör av er via PM
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

vad körde han för turbo, restriktor mm? hur mycket gick det att ladda och ca effekt?

mvh jens
Användarvisningsbild
super7
Forumsberoende

Inlägg av super7 »

Original 9/3 motor vad det nu sitter för turbo på dom vet jag inte, restriktor 34 mm enligt reglemenete.
Har för mig att det var kring 1.3-1.5 ca. Blir ju inte så hög topp effekt men däremot vridet :thumbright:
Sen har ju original spruten rätt så fina laddtrycks styrningar om man har utrustning att mappa dom.
Det las ner en hel del jobb på det.
Behöver ni ha någonting svarvat , hör av er via PM
Skriv svar