Volvo 140 V8 Turbo
- Harmångersbon
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 11
- Blev medlem: tis okt 02, 2007 9:03 pm
- Ort: Harmånger
Re: Volvo 140 V8 Turbo (Bygger 4-link)
Tjena PJ!
Kul å se att du inte ligger helt på latsidan
som jag å Kimmen gör med Escort Gassern!!! 
Kul å se att du inte ligger helt på latsidan


De Soto coupe 1950
Vauxhall Victor Super 1957
Ford Escort 1957 (Projekt Cheap And Free gasser)
It's only kinky the first time.....
Vauxhall Victor Super 1957
Ford Escort 1957 (Projekt Cheap And Free gasser)
It's only kinky the first time.....

Re: Volvo 140 V8 Turbo (Bygger 4-link)
Fortsätter med lite uppdateringar, just nu är det styrväxel konvertering på gång.


Styrväxeln blev ganska kort om man jämför mot Volvo 240:ins
Mvh.


Styrväxeln blev ganska kort om man jämför mot Volvo 240:ins
Mvh.
Per-Johan Westrin
Volvo 140 V8 Turbo
Volvo 140 V8 Turbo
Re: Volvo 140 V8 Turbo (Bygger 4-link)
Må säga att det är kanon med en laser skärmaskin på jobbet
.
Nu har man ordnat stötdämparfästen oxå.


Nu har man ordnat stötdämparfästen oxå.

Per-Johan Westrin
Volvo 140 V8 Turbo
Volvo 140 V8 Turbo
Re: Volvo 140 V8 Turbo (Bygger 4-link)
Ja både i garaget och här var det ett tag sen det hände nåt, men nu är det dax för ett ryck igen. Jag håller nu på att montera en 240 framvagn i nya ramsnokar.
Det ska bli smäckrare fjädrar till fjäderbenen oxå så småningom.
Passade även på att tillverka fjäderbenslagringar som ja tror kommer att funka.


Det ska bli smäckrare fjädrar till fjäderbenen oxå så småningom.
Passade även på att tillverka fjäderbenslagringar som ja tror kommer att funka.


Per-Johan Westrin
Volvo 140 V8 Turbo
Volvo 140 V8 Turbo
- * * * NXJ * * *
- Forumsberoende
- Inlägg: 2435
- Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
- Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
- Kontakt:
Re: Volvo 140 V8 Turbo (Bygger 4-link)
Kul byggeWestrin skrev:
Styrväxeln blev ganska kort om man jämför mot Volvo 240:ins
Mvh.

Vad är det för styväxel du kortat


Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
Re: Volvo 140 V8 Turbo (Bygger 4-link)
Styrväxeln ska vara en Volvo 340, men den är över nu så är det nån som är intresserad så är det bara att höra av sig. Har även en uppsättning fjäderbenslagring över.
Mvh. Per-Johan
Mvh. Per-Johan
Per-Johan Westrin
Volvo 140 V8 Turbo
Volvo 140 V8 Turbo
Re: Volvo 140 V8 Turbo (Bygger 4-link)
Det var inte igår som man uppdaterade nåt här, fast samtidigt har det inte hänt så fasligt mycket heller.
Har hänt väldigt lite i garaget nu då jag stelopererade en led i höger tumme i slutet av november så i minst tre månader blir det lugnt.
Har fått coilover rör tillverkat.
Och även måttat in rätt vinklarpå fjäderbenen.



Har hänt väldigt lite i garaget nu då jag stelopererade en led i höger tumme i slutet av november så i minst tre månader blir det lugnt.
Har fått coilover rör tillverkat.
Och även måttat in rätt vinklarpå fjäderbenen.



Per-Johan Westrin
Volvo 140 V8 Turbo
Volvo 140 V8 Turbo
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 113
- Blev medlem: mån jul 07, 2008 2:01 am
- Ort: Osby
Re: Volvo 140 V8 Turbo (Framvagn)
mkt fint bygge! 
hur gör du när du mäter in framvagnen?
Mvh Dennis

hur gör du när du mäter in framvagnen?
Mvh Dennis
Dennis
Total extas racing
Volvo 945 om603 "superturbodiesel"
Total extas racing
Volvo 945 om603 "superturbodiesel"
Re: Volvo 140 V8 Turbo (Framvagn)
Varför bytet av framvagn? Är det vikten från v8an som gör det eller är det pga mer utrymme med fjäderben? Nyfiken eftersom jag själv går i tankarna att konvertera till jänkeåtta.
Vänligen,
Alexander
Vänligen,
Alexander
Alexander Engelmark
Re: Volvo 140 V8 Turbo (Framvagn)
Undrar också varför man byter till en sämre typ av framvagn, utrymmesskäl?
Allt under 5 liter är startmotorer.
Kör Opel Commodore A Coupé med
5liters V8 (dubbelturbo projekt)
Kör Opel Commodore A Coupé med
5liters V8 (dubbelturbo projekt)
Re: Volvo 140 V8 Turbo (Framvagn)
Framvagnsbalken på en 140 är duktigt klumpig + det är väldigt tajt mellan rambenen. Rambenen hamnar även rätt långt upp på en 140 så det blir rätt trångt med avgas på en v8