Var i garaget idag och hade lite terapiarbete med att skruva isär motorn jag skall använda. Är en 2.3l från en s60 t5 som jag tänker använda. Den skall skickas upp till Engson Motor för montering av Darton foder så den tål lite laddtryck sen.
Har fått gett jänkarna alla måtten på vevstakar nu så dem bör dyka upp från GRP när som helst. Ska bli kul att prova aluminium stakar då man alltid åkt verdi innan. Även lagerna från Summit lär vara på G.
Bromsskärmen är också på G och bagaget har blivit urkapat för att ge plats åt denna.
Vart lite dålig på uppdateringarna nu men det har hänt lite saker. Kommer en större uppdatering på söndag då bilen skall vara klar från blästring och grundmålning.
Så länge får Ni hålla Er till tåls med min 4,5" tjocka IC och 90mm spjällhus
Om du skulle köpa en sådan här låda så skulle du nog kunna åka med ett par hundra hästar mindre än konkurenterna och ändå vara snabbast. Den är nog inte billig men helt klar värd pengarna fatta vad fint med tryckluftsväxlingar. http://www.paradiseracing.com/gforce3.htm
Ska bli intressant att följa då jag själv åkt 850 på strippen,kul att du bygger på en sådan. Jag undrar vad du ska med 90 mm spjället till? Volvos 3" spjäll räcker ju o blir över för 1000 whp, och då slipper du allt krångel , kör hårt!
Tobbe L skrev:Ska bli intressant att följa då jag själv åkt 850 på strippen,kul att du bygger på en sådan. Jag undrar vad du ska med 90 mm spjället till? Volvos 3" spjäll räcker ju o blir över för 1000 whp, och då slipper du allt krångel , kör hårt!
nja, 3" spjället är för litet för 3,5kg laddtryck.....
Borde vara fler som gör det, sjukt smidigt är det. Bara lägga på pulvret och sen in i ugnen. Inga dryga torktider eller risk för rinn. Visst det blir kanske inte samma finish som en billack men för underrede och insida duger det utmärkt.
Var hittar man en firma som har en så pass stor ugn så man får in en bil i ugnen ?..dom flesta firmor som pulverlackar brukar ju inte ha så stora ugnar..vet folk som letat firmor som pulverlackar när dom velat ha ett rörchassi pulverlackat men dom har inte hittat någon firma som haft en så pass stor ugn..