men på nått vis så kan man inte hålla sej ifrån trots att man varken har ekonomi eller mycket tid.
så jag har gått in som någon typ av projektledare över detta projekt som främst ska byggas/skruvas och betalas av den tänkta ägaren,
men konstruktion och dem mer avancerade delarna ska byggas efter mitt huvud, och så som jag önskar.
ägaren har helt enkelt förtroende att vi ska ordna detta tillsammans....
karossen köptes helt "tom" för i stort sett inga pengar alls. och ägaren har redan en anan 33 gts (som står under skynket bredvid) så detta ska bli ett i sammnanhget budgetbygge.
en bmw 750 i står utom bild som donator.
tanken är nytt lätt chassie/golv. rejäl breddning, tänker mej typ 190-195 jämnfört mot orginala 165-170 (mätt på en höft)
breddade orginal skärmar bak, å sen pratar vi om å bygga någon egen front, kanske nått liknande r34, eller nått helt annat, lite beroende på tid,/ork/ekonomi/ vad vi hittar när vi kommit så långt
bmw 750 bakvagn, med bromsar å hela kittet.
framvagn, bygger egen bultad framvagnsbalk med infästningar för nedre länkarmar egensmidda å sen använder 750ins fjäderben/bromsar med någon coiloverbyggsats fram å bak (troligen någon billigare sats, typ golf 2 gti lr motsvarande) antagligen en bmw e36 styrväxel.
egna fjäderbenstorn iutan innerskärmar , liknande den framvagn jag hade i "micrabygget" kort sagt.
motorn ska lämnas orörd, konverterar till gasspjäll via vajjer.
sprutet blir link g4 eller vipec v44 å kör i waste med dubbla fördelare.
turbos två agg nånstans 50 in 55 ut, märke/modell ännu öppet, men runt ett bar borde räcka gott å väl.
drivlina, lite beroende på vad vi hittar, men troligen någon 5 eller 6 vxl disellåda.
troligen vattenskuret svänghjul med 2 eller 3 skivig tilton. får se vad vi hittar på lagret den dagen.