Ankans knep o knåp,garaget med det stora blå taket

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
AnkanindaVolvo
Ganska mycket laddtryck
Kontakt:

Re: Ankans knep o knåp,garaget med det stora blå taket

Inlägg av AnkanindaVolvo »

Uppdate:

Bild

lite grejer som blev införskaffade i fredas :)

Bild

shortshift till 940 :)

Bild

Pionerhögtalare blev de i bakdörrarna.

Bild

Bild

Hitta ett roligt originaltillbehör :)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Nya stereon blev installerad och mick o allt sånt med så nu när nån ringer o man är ute o kör s sköts samtalet genom stereon,behöver inte ens ta upp telen o svara de sköts automatiskt :)
Ska hitta motivationen till 240,ska väl börja med grenröret o få ihop de,måste fixa ny oljetillförsel till turbon,får bli pressad stålomspunnen slang tror jag men ska kika på va de finns för alternativ.
AnkanindaVolvo
Ganska mycket laddtryck
Kontakt:

Fick jobba över i dag så gjorde ett försök till och skruva men de gick åt helvete,gick inge bra när man måste hålla en led lampa i ena handen och verktyg i den andra bara för att se,får kolla över de där med pannlampa om de ska bli något skruva i veckorna..

Grenröret gick åt helvete,har inte rätt verktyg o de blev bara skit av alltihop -.- .. så börjar fundera på en lösning till originalgrenröret,sitter ju med genomgående bult så är ett helvete o dra åt turbon,så antingen svetsar man dom med några punkter,eller gör nya hål o gängar o sätter pinnbult,dock måste man ju borra upp avgashuset på turbon o de vill jag inte..

Ialla fall så sitter främre kofångaren lite provisoriskt,ska byta bultarna o sen dra dit allting fram. .

För tillfället har jag väldigt svårt o hitta nån inspiration alls till bilen,allt går illa vad man än gör med bilen,inge garage och dåligt med svar här..
AnkanindaVolvo
Ganska mycket laddtryck
Kontakt:

Va till garaget igår och fixa lite,farsan skulle byta hjullager på sin Opel så tänkte passa på,blev o byta lite diodlampor och löda om instrumenthuset lite och även fixa med krockbalken bak till 242:an

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

fick använda vinkelslipen och slipa bort baksidan av bultarna för dom snurra bara var lite svårt eftersom balken var gropig efter nån liten olycka,men allting är riktat nu så ska bara hitta nya bultar,har kommit på en lösning till infästningen men behöver en svets. Sen ska jag i morgon åka o köpa packningsmaterial o försöka göra en packning så jag får dit 940 grenröret utan och behöva göra om de då de ena blev skit bara för att jag inte hade rätt verktyg..
AnkanindaVolvo
Ganska mycket laddtryck
Kontakt:

Gick o köpte mig en bajsbrun 244 -76:a igår,ful som stryck men fungerar så blir o leka med i vinter o ta ut på isen :) Bilder kommer i helgen då jag jobbar o pendlar så är mörkt när jag åker till jobbet o mörkt när jag kommer hem.
Användarvisningsbild
Toni
Forumsberoende

Inlägg av Toni »

Ge inte upp!
Jag tror alla här på forumet har varit där du är, någongång...

Tänk på att det är de som inte ger upp som commer nån vart! :thumbright:
Toni
World's Fastest Commer
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... lit=commer" onclick="window.open(this.href);return false;
AnkanindaVolvo
Ganska mycket laddtryck
Kontakt:

Ska försöka o hålla igång,tänkte göra ett ryck i helgen,byta lite grejer mellan bilarna

Ska ta huv,huvgångjärn och bakluckedämpare från 244 o ha på 242:an då dessa grejer är skit på 242:an

Hade jag haft ett garage så hade de vart mycket bättre fart på allting,dock så vet jag att en av farsans polare ska göra i ordning sin lada till flera garage för de som finns i stan om de är bra o ligger på ca 80 kvm så är de en hyra på ca 4000 i månaden o de känns ju inte så jävla lockande o betala nästan 50 000 om året bara för att hålla på med bilen. Men hade de vart sommar hade man kunna gjort mycket mer om dagarna. Men den 20:de dec så går jag på ledighet till den 7 jan så då kan de rulla på bättre :) o löning snart så ska försöka få ihop 242:an då. :)
AnkanindaVolvo
Ganska mycket laddtryck
Kontakt:

På freda blir de kick off med jobbet sen ledighet till den 7:de Januari så ska försöka göra ett ordentligt ryck nu. Lönespec. kom i dag oxså och kommer nog kunna lägga 3-4000 på bilarna denna månad,var mindre än jag hade hoppats på men bättre än inge iallafall :) så ha tålamod,bilder och annat kommer! Träffa en polare som jag har tappat kontakten med lite i går i affären,han har en Audi s2 som förut hade 582 hjulhäst,dock sköt han gamla motorn men har byggt nytt,har b.la blivit svikstålaxlar runtom,mikey thompson slicks,vems sprut o allt däremellan.. nya motorn ligger på närmare 900 häst o mer ska de bli om jag förstod de rätt,kan kanske komma lite bilder om jag får ta när jag är i garaget med han :)

Sen en liten snabb fråga,lycktorna,hur sitter dom fast? ett par skruv o sen är de bara o ta bort? på sista tiden har allt bara pajat när man skruvat så vill vara lite försiktig o rådfråga först..ska gultona glasen med sån där skyddsfilm och ta dom fräschaste o sätta på 242:an sen ska även huv,gångjärn och skuffdämpare tas o sätta på 242:an.
AnkanindaVolvo
Ganska mycket laddtryck
Kontakt:

Bild

En utav alla bra o ha prylar som jag har ligger,men fortfarande ingen inspiration till o bygga :(
AnkanindaVolvo
Ganska mycket laddtryck
Kontakt:

I dag fick jag tag i en "polare" eller rättare sagt han behövde låna fjäderklämmor av mig för han skulle kapa fjädrarna på sin vinterbil för han tyckte den var för hög så då passade jag på o fixa lite utav mina egna grejer,dock är jag mest full i skratt att jag aldrig får hjälp när jag behöver utan jag duger bara när folk behöver nått av mig men men sånt är livet antar jag :)

Bild
Bild

Punktade fast bultarna på 240 grenröret,tänkte köra med 940 grenrör men de blev inge bra de grenröret jag försökte fixa till,blir aldrig bra med fel verktyg..

Ska försöka smita till "polarns" garage i morgon när han är där o göra ett fäste till kofångarbalken bak så man kan börja få ihop bilen igen,har även lagt en beställning hos kl racing som borde komma nästa vecka så de börjar hända lite saker,starta även 244 i dag som jag köpte för ett tag sen,har dock inte provkört den än men de kommer,har ingen kupéfläkt i den men ska lösas med en växelriktare och en kupéfläkt som går på 230v. (nää orkar inte riva hela bilfan bara för o byta den)
tzanek
För mycket laddtryck

Inlägg av tzanek »

Polare som vill hjälpa en i garaget brukar bara dyka upp när det vankas provkörning.

Du får gärna bjuda på¨några bilder sen angående kupefläkten.
Nissan Skyline GT-R R32 RB30/26
AnkanindaVolvo
Ganska mycket laddtryck
Kontakt:

Såna är också roliga..

Blev lite gjort i dag:

Bild

slipa dämparna lite bara för att dom ska gå in lätt när man monterar.

Bild

Nu sitter den fast,dock så måste jag göra om lite grann för att vara helt nöjd.

Bild
Bild
Bild
Bild

Svetsen ser ut som crap,dock var de försinkad plåt och bult som skulle ihop med en mag svets,men ska slipa ner huvudena innan jag poppnitar fast allt i balken,sen kan man förhoppningsvis skruva fast kofångaren bak :) De händer en del när man har tillgång till svets o garage,hade jag haft de konstant skulle nog buren redan vart i känns de som. Ska pyssla lite i morgon,blir o åka o köpa oxså de jag ska ha till 244 för o kunna få värme i den :)
Användarvisningsbild
silversurfaren
För mycket laddtryck

Inlägg av silversurfaren »

AnkanindaVolvo skrev:dock är jag mest full i skratt att jag aldrig får hjälp när jag behöver utan jag duger bara när folk behöver nått av mig men men sånt är livet antar jag :)
Jodå,det där känner jag igen,tyvärr alltför ofta :thumbdown: ,du är inte ensam om den känslan :wink:
AnkanindaVolvo
Ganska mycket laddtryck
Kontakt:

Skönt att de bara inte är jag som känner så (Y)

Blev lite handla i dag och skruva :)

Bild
Bild

Va o köpte borr o poppnit för att kunna få dit muttrarna o de blev bra,ska fibbla lite i morgon med kofångaren tänkte jag och pilla lite på 244:an.

Denna grej är de som ska driva kupévärmaren förresten när man är ute o kör :)
Bild

De är som sagt tänkt att mer grejer ska fixas i morgon så bilder o lite text kommer,om de förståss inte regnar :) Gott nytt år på er alla!
AnkanindaVolvo
Ganska mycket laddtryck
Kontakt:

Jag har inte glömt bort er,de har vart dåligt väder o så har jag gått o väntat på ett paket ett bra tag nu men i dag kom de :D

Bild

Sen så skrev en polare i dag att han skulle till garaget o jag kunde göra han sällskap tyckte han så har vart hela dan där,han ska bygga driftingbil av sin Bmw kompact,vi hinka i drivlinan i dag,allt är stummonterat (Y)

Bild
Bild

O ja ni ser rätt,de är VOLVO<3

Bild

Kan bli en sväng till garaget i morgon o hjälpa till,på kvällen blir de o fara till Avesta :)
AnkanindaVolvo
Ganska mycket laddtryck
Kontakt:

Helgen var riktig skit helg,allt krångla med bilen,hår i pizzan och svalde platsbestick men efter mycket svordomar o annat så sitter de äntligen en sinterlamell på 940:in

Bild

Bild

Bild

Blev även ny fin olja i lådan när man ändå hade den nere :)

Ska försöka få in min lilla elkonverterare i 244:an så man kan ta den när de är busdag på gröndal den 26 januari. Sen ska jag försöka få dit grenrör o allt de på 242:an så man kan provstarta o varmköra den :)
Skriv svar