Audi S1 Gtr
- Grusbusen
- Forumsberoende
- Inlägg: 686
- Blev medlem: mån jan 18, 2010 5:24 pm
- Ort: Skogen. Sydvästra Småland.
Re: Audi S1 Gtr
Hej, kul med ytterligare ett GTR baserat bygge!
Här står lite hur jag resonerade angående ATTESA styrningen.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=165
Här står lite hur jag resonerade angående ATTESA styrningen.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=165
Filip Malm 070-270 40 65
http://www.tuneitmotorsport.se Mappning och Effektmätning i sydvästra Småland
https://www.facebook.com/tuneitmotorsport
http://www.tuneitmotorsport.se Mappning och Effektmätning i sydvästra Småland
https://www.facebook.com/tuneitmotorsport
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 270
- Blev medlem: sön dec 29, 2013 5:47 pm
- Ort: Gimo
Re: Audi S1 Gtr
Stigenberg...som brains skrev så är det ett standalone system för styrning av 4wd. Och är det 2wd man vill köra så är det mycket riktigt r32ans fördelnings låda som tycker bäst om det.
Var i sverige håller han som svetsat om ditt svep till. Har för mig att mitt svänghjul skulle behöva bli ca17mm bredare
Än audis orginal. om man kan använda orginal sväghjul och slippa göra en adapterplatta så är svetsning en billig lösning...varför krångla till det...ska mäta lite och tänka hur jag ska göra
Grusbusen....ja nu börjar man känna till några coola byggen med gtr drivlina...
Var i sverige håller han som svetsat om ditt svep till. Har för mig att mitt svänghjul skulle behöva bli ca17mm bredare
Än audis orginal. om man kan använda orginal sväghjul och slippa göra en adapterplatta så är svetsning en billig lösning...varför krångla till det...ska mäta lite och tänka hur jag ska göra
Grusbusen....ja nu börjar man känna till några coola byggen med gtr drivlina...
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 30
- Blev medlem: tis jul 10, 2012 12:18 am
Re: Audi S1 Gtr
Okej då är det ju lungt...
Han håller till i Dalarna.. Om du vill kan jag ge dig måtten på det sök mig på FB och dra ett medelande isf
//Stiggen #Trust it sideways
Han håller till i Dalarna.. Om du vill kan jag ge dig måtten på det sök mig på FB och dra ett medelande isf

//Stiggen #Trust it sideways
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 30
- Blev medlem: tis jul 10, 2012 12:18 am
Re: Audi S1 Gtr
Okej då är det ju lungt...
Han håller till i Dalarna.. Om du vill kan jag ge dig måtten på det sök mig på FB och dra ett medelande isf
//Stiggen #Trust it sideways
Han håller till i Dalarna.. Om du vill kan jag ge dig måtten på det sök mig på FB och dra ett medelande isf

//Stiggen #Trust it sideways
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 270
- Blev medlem: sön dec 29, 2013 5:47 pm
- Ort: Gimo
Re: Audi S1 Gtr
Ska mäta lite på mitt svänghjul/koppling och på lådan och försöka komma fram till hur jag ska göra.
svetsa eller adapterplatta.
svetsa eller adapterplatta.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 270
- Blev medlem: sön dec 29, 2013 5:47 pm
- Ort: Gimo
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10199
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Audi S1 Gtr
En plattare servo kanske?
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Re: Audi S1 Gtr
eller flytta fram servon, nu bör den väl ha rum framför motorn?
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 30
- Blev medlem: tis jul 10, 2012 12:18 am
Audi S1 Gtr
Ser så jävla fett ut det där Erik! Du har inte funderat på stående pedalställ ? Då slipper du ju bomben iaf
Tänk vad mkt lättare vi hade haft om Nissan hade lutat sin maskin åt samma håll istället för åt andra
//Stiggen #Trust it sideways
Tänk vad mkt lättare vi hade haft om Nissan hade lutat sin maskin åt samma håll istället för åt andra

//Stiggen #Trust it sideways
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 270
- Blev medlem: sön dec 29, 2013 5:47 pm
- Ort: Gimo
Re: Audi S1 Gtr
Kadett4wd...ja det är en lösning
smidy...bromsservot framför motorn?. Kan du ha förväxlat broms och styrservo?
Stigbergen...jag vill ha bromsservot kvar. Tycker inte om när det är tungtrampat.
Ja det hadde underlättat mycke om maskinerna var lutade åt samma håll..
Men motorn blir ju några cm lägre och insuget får plats bättre med lutad motor
smidy...bromsservot framför motorn?. Kan du ha förväxlat broms och styrservo?
Stigbergen...jag vill ha bromsservot kvar. Tycker inte om när det är tungtrampat.
Ja det hadde underlättat mycke om maskinerna var lutade åt samma håll..
Men motorn blir ju några cm lägre och insuget får plats bättre med lutad motor
Re: Audi S1 Gtr
Du kanske kan använda ett insug som blir mindre och mindre baktill?
Liknande detta:
Länk
Annars kanske du kan ha själva insugskammaren lite lägre ner eller använda insugrör med en lätt böj på?
Liknande detta:
Länk
Annars kanske du kan ha själva insugskammaren lite lägre ner eller använda insugrör med en lätt böj på?
Erik Granlund
Re: Audi S1 Gtr
BMW e34 med V8 har bromsservot bakom framlyktan, like so


-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 270
- Blev medlem: sön dec 29, 2013 5:47 pm
- Ort: Gimo
Re: Audi S1 Gtr
Granlund....jag har provat med ett s4 insug och så har jag ett 3b insug som jag ska kapaisär och vända på och se hur det passar


Smidy och Evinrude...jag har sett elektriska styrservon. Men aldrig sett en sådant bromsservo. Har man en slavcylinder Som trycker på servot/huvudcylindern? Eller är det elektriskt? det där skulle man i princip kunna sätta i skuffen


Smidy och Evinrude...jag har sett elektriska styrservon. Men aldrig sett en sådant bromsservo. Har man en slavcylinder Som trycker på servot/huvudcylindern? Eller är det elektriskt? det där skulle man i princip kunna sätta i skuffen
Re: Audi S1 Gtr
i ditt fall skulle jag köra med ett tryckande stag fram till servon/huvudbromscyl. alltså helt enkelt skarva staget som går från pedalen, gör man det stadigt så kan man även ha lite kurvor på staget för att svänga förbi insug och annat tjafs, går ju också att använda vajer så kan man sätta servot var man vill, men då blir det lite mera utväxlingar och sånt som gärna krånglar. vill man riktigt krångla till det så kör man hydraliskt, tänk koppling, huvudcylinder, slavcylinder, servo.
Re: Audi S1 Gtr
Tänk s1 insug.
dom är ganska platta.
3b insuget så blir vinkeln på första insugsröret knepigt om du ska mata framifrån.

3b insuget så blir vinkeln på första insugsröret knepigt om du ska mata framifrån.
http://www.facebook.com/WiellsS2" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/?car=78099" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/?car=78099" onclick="window.open(this.href);return false;