Bigblock cobran, halvfabrikatet

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
blackadder
Forumsberoende

Re: Bigblock cobran, halvfabrikatet

Inlägg av blackadder »

Klart man vill se bilder på maskinparken!
Pedalstället ser bra ut.
Johan_P
Forumsberoende

Inlägg av Johan_P »

Ja det vore ju trevligt. Så vet man vad man behöver köpa hehe. En rullvals vet jag att jag behöver och en plåt/kantbock och en svarv och en.... ja listan kan göras lång.
ok ramen såg ju väldigt lika ut den du har byggt själv. iaf på bild.
Ska bygga nytt på mitt bygge med, är inte nöjd med hur det sitter i dag. vi får se. eventuellt lämnar jag bort den biten. Jag vet vad du skall göra med bmw ramen. Bygga klart :)
ac-anton
Lite mer laddtryck

Inlägg av ac-anton »

blackadder skrev:Klart man vill se bilder på maskinparken!
Pedalstället ser bra ut.
Får ta lite bilder idag och lägga upp efter matchen då :wink:
ac-anton
Lite mer laddtryck

Inlägg av ac-anton »

Johan_P skrev:Ja det vore ju trevligt. Så vet man vad man behöver köpa hehe. En rullvals vet jag att jag behöver och en plåt/kantbock och en svarv och en.... ja listan kan göras lång.
ok ramen såg ju väldigt lika ut den du har byggt själv. iaf på bild.
Ska bygga nytt på mitt bygge med, är inte nöjd med hur det sitter i dag. vi får se. eventuellt lämnar jag bort den biten. Jag vet vad du skall göra med bmw ramen. Bygga klart :)
Haha jaa mina maskiner är inte direkt optimala för bilbyggande då dem är lite överdimensionerade :wink:
Har haft väldig tur då jag får använda alla maskiner som jag har på jobbet :thumbright:
Aa en vals skulle va väldigt trevligt att ha :)
Jaa ramen är hyffsat lik i grund och botten men den skiljer endel på vissa ställen :wink:
Haha jaa bmwn ska byggas klart men det lär dröja ett år innan jag fortsätter med den :wink:
Sen kanske jag bygger helt nytt chassie till den igen, beror på vad jag bestämmer mig för att använda den till då den bara ska bli inriktad på en grej (drag racing, drifting,timeattack ) eller nått sånt :thumbright:
Johan_P
Forumsberoende

Inlägg av Johan_P »

Eller lite av varje kanske. :hihi: :thumbright:
ac-anton
Lite mer laddtryck

Inlägg av ac-anton »

hej igen! :-D lika sen som vanligt så kommer jag med lite uppdateringar :wink:

jag har faktist vart i garaget rätt mycket denhär veckan :lol: (ida och igår) :wink: så har fått rätt mycket gjort nu :)
jag har börjat banka på lite plåtar som ska sättas ihop med bilen snart :wink:
är tyvärr inte så duktig med plåt så det blir inte så vackert men jag försöker iaf :doh:
ska även boka första sfro har jag tänkt till slutet på april så nu börjar det bli brottom! :thumbright:

Bild
här har det bankats på ordentligt :wink:

Bild
vad kan det bli för något? :wink:

Bild
dem fick sig en liten knäck också :thumbright:

Bild
den fick sig lite svets så man kan kolla om den passar eller inte hyffsat smidigt (va lite otymplig att fixa med själv)

Bild
och den passar! som tur va då jag inte litar på mina mätningar ibland ;)

Bild
sen vart det även en plåt bakom ryggen som passade helt okej :)

det va allt för mig :wink:
Johan_P
Forumsberoende

Inlägg av Johan_P »

Blir ju riktigt bra i vanlig ordning. :thumbright: Är lite trixit att pyssla med plåt. Inte så lätt att bara böja tillbaka och göra om. Det brukar oftast bli en ny bit eller två i stället. :shock: Snart har jag byt garageg ska göra det i slutet av mars nu och då får jag plats med lite maskiner med. :hihi:
tomasnilsson
För lite laddtryck

Inlägg av tomasnilsson »

Hej.
Jag följer ditt fina bygge med glädje, jag har nämligen en likadan kaross som du har.
Jag tillhör den skaran som blev lurad av Roadster.
Jag är tacksam för alla bilder du lägger upp.
mvh
Tomas
ac-anton
Lite mer laddtryck

Inlägg av ac-anton »

Johan_P skrev:Blir ju riktigt bra i vanlig ordning. :thumbright: Är lite trixit att pyssla med plåt. Inte så lätt att bara böja tillbaka och göra om. Det brukar oftast bli en ny bit eller två i stället. :shock: Snart har jag byt garageg ska göra det i slutet av mars nu och då får jag plats med lite maskiner med. :hihi:
Man tackar :) jaa plåt är inte så tacksamt att jobba med om man råkar göra fel så det som tar längst tid är alla mått och vinklar som man måste vara noggrann med. När man väl börjat finns det ingen återvändo liksom :wink: aha vad kul! :) plats är nått man måste ha om man ska ha en liten maskinpark :wink: då vill vi se mycket bilder och uppdateringar från ditt håll :wink:
ac-anton
Lite mer laddtryck

Inlägg av ac-anton »

tomasnilsson skrev:Hej.
Jag följer ditt fina bygge med glädje, jag har nämligen en likadan kaross som du har.
Jag tillhör den skaran som blev lurad av Roadster.
Jag är tacksam för alla bilder du lägger upp.
mvh
Tomas
Tack så mycket :) alltid kul med trevliga kommentarer :) aha aa det är inte bästa kvalitén på deras grejer men det är bara att bita i det sura äpplet och försöka få ordning på grejerna endå :)
ac-anton
Lite mer laddtryck

Inlägg av ac-anton »

Har stoppat i kardantunneln och ett par stolar för att se stuket på allt tillsammans :)
Ni får gärna säga vad ni tycker men jag tycker det lirar rätt bra tillsammans :wink:

Bild
Johan_P
Forumsberoende

Inlägg av Johan_P »

Haha var så lugn det kommer. Är ju rätt mycket kvar. iaf om jag ska bygga som jag vill ha det så är det j#vligt mycket kvar. Blir ju snyggt med rygg plåten. Ska du klä allt med nån form av matta? i så fall skulle jag låta plåten bakom ryggstöden vara som den är bara lacka den eller nått. kanske sätta någon form av ljudisolering bakom eller nått sånt. Men du måste ju byta ut den fula ford ratten :)
ac-anton
Lite mer laddtryck

Inlägg av ac-anton »

hej igen! va ett bra tag sen man uppdatera här och det är för att det inte hänt nånting med bilen tyvärr :(
har haft endel annat som kommit ivägen samt ren lathet :wink:

men sfro 1 är bokad så nu är det full fart som gäller så man hinner klart med bilskrället till sommaren! :thumbright:

hoppas kunna lägga upp lite bilder imorn på vad som händer men det är mest tråkiga saker som är trista att fota (karossbrickor och sånt)
ac-anton
Lite mer laddtryck

Inlägg av ac-anton »

Johan_P skrev:Haha var så lugn det kommer. Är ju rätt mycket kvar. iaf om jag ska bygga som jag vill ha det så är det j#vligt mycket kvar. Blir ju snyggt med rygg plåten. Ska du klä allt med nån form av matta? i så fall skulle jag låta plåten bakom ryggstöden vara som den är bara lacka den eller nått. kanske sätta någon form av ljudisolering bakom eller nått sånt. Men du måste ju byta ut den fula ford ratten :)
haha jaa det tar en stund att flytta allt och få till det som man vill ha det :wink:

vet bara när vi bytte lokaler med jobbet så tog det 4 år innan allt var på plats som vi ville ha det :) (flyttar fortfarande runt maskiner men det är mest så man kan få plats med nya)

ja jag tyckte att den passa in rätt bra där bakom stolarna :) är inte helt nöjd dock så kanske får tillverka en ny i framtiden :doh:
nja det här året blir det ingen matta nånstans misstänker jag då det inte finns tid för att fixa sånt om jag ska få ut bilen i sommar.
inredningen som fixas nu är ganska provisorisk så blir ingen superfinish på den tyvärr, sålänge jag får den godkänd till i sommar så är jag nöjd kan man säga hur ful den änn är :wink:
sen får man fixa en fin inredning till nästa sommar med mattor och sånt :thumbright:
Johan_P
Forumsberoende

Inlägg av Johan_P »

Hur går det för dig? Har du fått en besiktning än? Klar? nyfiken ju. :D
Skriv svar