Hjälp med Megasquirt

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

mejseln_
För mycket laddtryck
Inlägg: 126
Blev medlem: ons jul 03, 2013 8:24 pm
Ort: Vara

Hjälp med Megasquirt

Inlägg av mejseln_ »

Nu har jag bestämt mig att köra med Megasquirt i min Spyder.

Har tänkt beställa ett ms från protoparts.fi men vet inte riktigt vad jag behöver.

Saker som jag har klart för mig:

Trigga via hallgivaren i fördelaren
Enkel spole tillsammans med fördelare till tändningen.
Kommer troligtvis köra turbo men behöver varken boostcontrol eller launch till en början.

Kan ett ms1v2.2 vara nått för mig. Antar att jag ska välja hallgivare?
Tändkanaler?
Varvtalssignal utgång? Kan jag inte ta signalen från spolen?

//Janne


Skickat från min LT25i via Tapatalk
Chris the rat
Lite mer laddtryck
Inlägg: 29
Blev medlem: sön mar 11, 2007 10:02 pm
Ort: Sollentuna
Kontakt:

Re: Hjälp med Megasquirt

Inlägg av Chris the rat »

Jag skulle inte välja ett 2.2 kort då man inte kan uppdatera det till MS3 om behovet dyker upp i framtiden.
Ett MS2 3.0 har en tändutgång som fungerar att skjuta en enkel spole
Visst kan du forsätta köra varvräknaren från spolen.

/Christian
Camaro 68 och MS2extra
mejseln_
För mycket laddtryck
Inlägg: 126
Blev medlem: ons jul 03, 2013 8:24 pm
Ort: Vara

Re: Hjälp med Megasquirt

Inlägg av mejseln_ »

Okej. Så om jag skulle beställa ett ms2 3.0 från protoparts.fi så skulle jag välja med hallgivare och en tändutgång för att köra med fördelare och en spole?

//Janne

Skickat från min LT25i via Tapatalk
Karl Buchka
Forumsberoende
Inlägg: 556
Blev medlem: tis apr 01, 2008 4:39 am
Ort: Los Angeles, USA

Re: Hjälp med Megasquirt

Inlägg av Karl Buchka »

Japp, det blir bra. :thumbright:
'82 242 med räserstuk, '83 242 med gatstuk
mejseln_
För mycket laddtryck
Inlägg: 126
Blev medlem: ons jul 03, 2013 8:24 pm
Ort: Vara

Re: Hjälp med Megasquirt

Inlägg av mejseln_ »

Tack för hjälpen. Då vet jag vad jag ska beställa när det blir dags och pengar finns. :-)

Skickat från min LT25i via Tapatalk
Skriv svar