Hehe ja det är frågan. I det här fallet fick jag nog vad jag betalade för är jag rädd. Firman har lovat efter att jag skickat bilder på den staken att det skulle anlända en riktig stake inom kort så jag håller tummarna att jag kommer att ha en användbar uppsättning i sinom tid
Jo jag börjar trivas rätt bra nu i garaget. Kommer dock på smågrejer hela tiden som jag vill göra om och komplettera med men det är ju ganska skoj dom gångerna som man tar sig tid
Angående stakarna verkar vi vara överrens om att firman ska skicka ut en annan stake till åt mig. Jag vägde dom kvällen till ära och en stake utmärkte sig..6 gram lättare än övriga..Inte den defekta heller tyvärr. Får jag några vettiga ideer var jag ska ta av gods om jag satsar på att få alla 5 till 550 gram? Jag förstår att en avgörande faktor kan vara var vikten på stakarna är men blås gärna på med tips.Googlade i ämnet men hittade mkt olika svar...
Jo det är trist att det blir så här men så länge dom står för sin miss så är det ju ok. Jag har betalat relativt lite för dom. Har redan fått ett fraktsedelnummer på en ny frakt så jag gissar det är en stake på ingående. Har även bestämt mig för att jag måste satsa på fjädrar då jag börjat oroa mig för kort register med nya snurran så planen är att varva runt 8k.
Mera grejer har anlänt nu är det turbo ventilfjädrar och sista staken sen börjar det kännas som att man närmar sig ett komplett kit till dagisdroskan...
Audi 200. H-stakar, orginal kolvar, rs2 toppackning. Vems PnP, 890 spridare, borttagna servicehål i s4 insug, 3" avgas, s300sx3 60mm 0.91 avgashus... Går på 98 oktan. Spridarna tog slut på 2.0bar, så då laddade vi inte mer. Tidigare ladd och snabbare spool up än tidigare gt3582r kullagrad... Den ville även ha mer soppa än garreten med borgwarner snurran;)
Det låter ju riktigt intressant måste jag säga. Tänkte själv prova köra på bf98 till en början. Vet vi vilka kammar som används och vad ni varvade? Frågar mest i och med att ni bottnade 890cc spridare redan vid 2bar laddtryck? Körde ni standard btr eller någon eftermarknadsregulator och ställde ner grundtrycket för att underlätta för pumpen/pumparna ? Mvh/Chrille