Dennis Öhman skrev:Jo exakt att ramen är lämpligare i stålram, dessutom lättare för tex mej att bygga i då jag inte har tigsvets eller någonsin svetsat med sådan själv. Men borde ju finnas en hoj som har stålram utan att vara ifrån sekelskiftet eller inte kostar som en ny ktm..
Var sitter vattenpumpen på din motor? Under avgassidan? Sitter så på rotax.
Kommer du verkligen köra separat oljetank? Såg du hade Oljepumpen kvar. Jag när jag bygger motorer kör alltid i tanken för att eliminera det problemet samt bestyckar motorn därefter, sen tror jag bestyckning kan bli jävligare på en sådan här maskin än skoter vid testkörning, man måste upp på hög växel för att belasta den tyngre alt dyno-köra tror jag. Skotrar är tungdrivna från begynnelsen. Eller kanske köra tändsystem från en tävlingsmaskin med powerjet så den kan anpassa soppan litegrann själv?
Vad är ett solid oil lager? Alltså ett lager som inte kräver olja eller är inkapslat med olja? Tryckstången går igenom hela kopplingen igenom lådan antar jag?
Måste du inte tvunget ha en ram från en sporthoj så finns det massor med hojar med stålram. T.ex. Hornet, Fazer, mfl. från denna sidan sekelskiftet. CBR600 hade stålram till och med F3:an som tillverkades fram till -98.
Japp, vattenpumpen sitter under avgasportarna. Ska se om jag kan korta ner det litet med ett tillplattat utlopp.
Jag kommer att köra oljeblandat i soppan! Oljepumpen ska bort. Har bara inte kommit på hur ännu

Tror den sitter på samma axel som vattenpumpen.
Angående bestyckning så kommer det att ske i bänk hos mp racing utanför Helsingborg. Men jag får sanera bänkrummet själv från olja
Tändsystem med powerjet? Vad är det för något?
Ett solid oil lager har en polymermatris mättad med olja. Håller smörjan i lagret och släpper inte in skit. Verkar vara poppis i stenkrossar mm. där det finns en väldigt skitig miljö och där man inte kan komma åt och underhållssmörja lagret.
------------------------
Lotus Elise S2 -01 Finbilen
Suzuki GSX-R 1195 Turbo 313 hk/222 Nm på hjulet vid 1,4 bar. Nuvarande tryck 2,3 bar

Huliganhoj 1
Husaberg FS650E Motard -02 Huliganhoj 2
700 cc tvåtakts amatörbygge med snöskotermotor
Saab 9-5 Kombi familjetransportör
Citroen Berlingo laståsna