Hej Alla,
Ja. Gatebil blev ett äventyr precis som det brukar. Hade lite småfix att hinna med innan det var dax att åka mot rudskogen.
Bland annat skulle den nya huven lackeras och monteras på bilen.
Lös testmontering. Vit och fin gelcoat.
Riktigt stabil blev den. Rejäl förstärkning på bredden och längsgående kanter.
Ingjutet cellmaterial för ökad vridstyvhet, inget fladder i 200+ här inte
Urtag för huvlås.
Lackerad, i vanlig ordning med för tjock färg. Heggen har i vanlig ordning gjort ett kanon jobb. Endast slipning behövdes, inte ett gram spackel. Så är det inte från alla glasfiberleverantörer har jag märkt...
Klart.
Minns ni termostathuset som fick lagas hemma på Daniels gräsmatta? Hur som helst började det läcka igen,
min bror hade ett i aluminium från en M62a liggande. Dock passar ej termostaten de den är elektriskt styrd på
de motorerna. Så nu kör jag utan och styr med elvattenpumpen och kylfläkten från sprutet i stället. Funkar bra.
Paus vid nordby köpcenter påväg till Rudskogen. Nu är även den tillfälliga kolfiberbreddaren ersatt med en svart i glasfiber.
Väl framme fick jag syn på denna kärra jag byggt tillsammans med en kompis för nåt år sedan.
(Finns lite info här
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=46&t=64855)
Träffade ägaren och det visade sig att han köpt den dagen på Onsdagen innan gatebil
Har aldrig tidigare besökt Rudskogen så det var kul att få uppleva.
Stod som sagt i Speedhunters monter, bild från torsdags kvällen då jag tillfälligt lånat Fredric Aasbøs plats jämte LaSupran
Senare samma kväll blev det fotografering "Feature Car" fotografering med Dino från Speedhunters.
Mer info dyker upp framöver på deras hemsida.
Här är ett litet bevis på att jag även kört med bilen, blev på fredagen och söndagen.
Dock fick jag problem med svampig bromspedal mot slutet av båda passen, försvinner när man luftar.
Är något jag måste kolla upp och åtgärda. Misstänker loopen som slangen gör från reservoarerna gör innan den når cylindrarna.
Utöver det fungerade bilen utmärkt, men givetvis finns det mycket att justera på hjulvinklar och fjärding.
Men först och främst måste chaffören lära sig köra.
Film kommer!
Gänget i Lasupraracing kämpade hårt med bilen under lördagsnatten då de åke på att byta block.
Inte det enklaste på en bil med motorn placerad lågt och långt bak i bilen. Teamet kämpade hårt
och på söndagen var bilen ute på banan igen. Peter och övriga i teamet är riktigt trevliga och ödmjuka typer
Ett av otaliga däckbyten på Fredrics driftbil. De åkte även på ett turbobyte under helgen.
Under lördagen hade någon lappat bilen.
Fick stå på en prispall blev överlämnad en buckla.
Svensk som svenskt bilmärke förmodar jag.
Sammanfattningsvis var gatebilshelgen riktigt kul. Mycket trevligt folk samt att det var riktigt kul att få premiär köra bilen på bana. Tyvärr fick jag neka Magnus Walker en åktur då bromsarna strulade
Hem och lasta av och vila en dag innan Bilsport ville komma och skriva artikel.
Blev plåtning vid gamla lokstallar här i närheten. Riktigt schyst bakgrund skulle det visa sig!
Passad på att smygfota den hårt arbetande fotografen.
Bilen är ut körd på en karusell som används för att vända loken med. Byggg 1906, stabila prylar
Mobilbild. Blir spännande att se de "riktiga" bilderna!
Lite oklart när reportaget dyker upp, förmodligen under vintern.