triggerproblem.för få tänder

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

vinkelkapen
För mycket laddtryck

Re: triggerproblem.för få tänder

Inlägg av vinkelkapen »

Sålänge du inte får felkoder anser ju datorn att det inte är något fel :hey:
e34 m20b25 turbo @1bar
wiell
För mycket laddtryck

Inlägg av wiell »

Skicka en log och din mapp till info@maxxtuning.se så ska vi kika på det.

Mycket enklare att se problem då.
http://www.facebook.com/WiellsS2" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/?car=78099" onclick="window.open(this.href);return false;
gottlieb
Forumsberoende

Inlägg av gottlieb »

Bilen är startad :) :)
jag ändrade trigger arm voltage och fick ändra kamsynken då startade den direkt.den går jämt och fint inga felkoder.
dock säg den lycka som varar.turbon snurrar knappt knappt
den skulle vara renoverad (hx35)den gick tungt redan när den låg på bänken men jag tänkte att den ska väll vara så men den börjar inte snurra förrän vid 1500varv och inte speciellt fort så den är vell körd.den går runt när man snurrar den med fingrarna men den fortsätter inte snurra om man tvärsnurrar med fingrarna,dock inga missljud.
vinkelkapen
För mycket laddtryck

Inlägg av vinkelkapen »

Se till att trigger visar noll och står stilla med låst tändning på tomgång med stroboskop, även på fullvarv fast med t.ex 25grader (ellernågon motsvarande markering), du kan börja få störningar när du belastar motorn när du kör sen också . Då provar man höja trigger arm voltage vid det varvet
e34 m20b25 turbo @1bar
gottlieb
Forumsberoende

Inlägg av gottlieb »

vinkelkapen skrev:Se till att trigger visar noll och står stilla med låst tändning på tomgång med stroboskop, även på fullvarv fast med t.ex 25grader (ellernågon motsvarande markering), du kan börja få störningar när du belastar motorn när du kör sen också . Då provar man höja trigger arm voltage vid det varvet
Jag sänkte nu till standardvärde 0,2 vid 700varv och 0,4 vid 1400varv från 0,8 på begge och den går lika bra en då så jag var nog bara nojig före start
The
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av The »

gottlieb skrev:Bilen är startad :) :)
jag ändrade trigger arm voltage och fick ändra kamsynken då startade den direkt.den går jämt och fint inga felkoder.
dock säg den lycka som varar.turbon snurrar knappt knappt
den skulle vara renoverad (hx35)den gick tungt redan när den låg på bänken men jag tänkte att den ska väll vara så men den börjar inte snurra förrän vid 1500varv och inte speciellt fort så den är vell körd.den går runt när man snurrar den med fingrarna men den fortsätter inte snurra om man tvärsnurrar med fingrarna,dock inga missljud.
Jag tror jag har en lagersats med 360º lager liggande på hyllan
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
gottlieb
Forumsberoende

Inlägg av gottlieb »

Det lät ju väldigt intressant.grejar man att byta stjälv eller är det raketforskning?eller tar du på dej att byta lager?
The
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av The »

Om man tror på proffsen så måste det balanseras efter man haft isär, men det är många här som gjort det själv och kört länge med prylarna så tja..
Vi bytte lager i Farsgubbens snigel ifjol och det var då inga problem så nog tror jag att du klarar det själv.
Dock så om din turbo ska vara renoverad men ändå går tungt så kanske du bör kolla om det är något felmonterat som går att åtgärda först. :-)
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Skriv svar