Har analog dynat en del, men saknar fortfarande repeterbarhet.
Tror att toppackningen fick sig en törn då vi råkade ladda 2,5bar med följd att den reglerade ut trycket i kylsystemet. WG fjädern hade hakat upp sig.
Fredde började vråla då han fick vatten över sig för jag tittade i PCn på lamdba mätaren.
Vi hade nog ~62-65kg vid 5400rpm på lambda 0.71 så den gick fet i alla fall. Svårt då man analog dynar.
Rev toppen direkt och hittade att motorn hade nog varit med om ett haveri tidigare i livet då en M5 skruv hade gäng avtryck i en kolv och brytskador av något över klämytan där stålringarna skall täta. Det var där packningen hade farit.
Har planat av toppen och skall montera tillbaka den i veckan.
Nu SKALL vi (jag och svågern) försöka hålla oss till 1-1.5bar så vi får till repeterbarheten!
Har fixat en generator som jag satt fast på dynon.
Kan man använda någon bredbandare som har 2 utgångar så man kan koppla in ena till sprutet och andra till DataMiten eller bör man använda separata lambdor?
....Just det, misständningarna vi hade kom från att något av tändstiften var kass. Märkligt fenomen då den tappade varvtalet totalt i loggen slumpvis, men vi bytte stiften och nu går den klockrent......