Vilken lambda?

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

Användarvisningsbild
Magoo
För mycket laddtryck

Re: Vilken lambda?

Inlägg av Magoo »

vad jag läst på vemsforumet (det internationella) så håller man på att fila på en lösning så att v3 sprutet ska kunna ta 4.9 sond.
jag misstänker att denna kommer att funka på round med vad det lider?!
There are only 3 sports, Bullfighting, Motor Racing and Mountain climbing. All the rest are games. Ernest Hemingway
Användarvisningsbild
Performance_seeker
Forumsberoende

Inlägg av Performance_seeker »

MotorKnyttet skrev:Kan någon hjälpa mig lite här?
... Och jag vill INTE ha någon amerikansk mätare som bara visar air/fuel ratio :thumbdown: , där dom skickar med ett ”papper” för översättning till det som man i verkligheten mäter, det vill säga Lambda.
Vet inte vilken manick du tänker på men Innovate MTX-L visar allt du vill ha, det är bara att programmera hur du vill ha visningen, enkelt.
Martin, Mopar 512 cui, E85, MegaSquirt MS3X fully sequential ign. & inj.
Användarvisningsbild
MotorKnyttet
För mycket laddtryck

Inlägg av MotorKnyttet »

Magoo skrev:vad jag läst på vemsforumet (det internationella) så håller man på att fila på en lösning så att v3 sprutet ska kunna ta 4.9 sond.
jag misstänker att denna kommer att funka på round med vad det lider?!
Ah! vore ju kanon, jag gillar min Vems Round och såg att dom ju säljer 4.9 sonden nu i shopen, så det låter ju lovande.

Tackar! :)
Användarvisningsbild
MotorKnyttet
För mycket laddtryck

Inlägg av MotorKnyttet »

Performance_seeker skrev:
MotorKnyttet skrev:Kan någon hjälpa mig lite här?
... Och jag vill INTE ha någon amerikansk mätare som bara visar air/fuel ratio :thumbdown: , där dom skickar med ett ”papper” för översättning till det som man i verkligheten mäter, det vill säga Lambda.
Vet inte vilken manick du tänker på men Innovate MTX-L visar allt du vill ha, det är bara att programmera hur du vill ha visningen, enkelt.
Jodå den går att ställa om, men alla Innovate MTX-L som jag lyckats hitta levereras bara med 4.2 sonden tyvärr. :(

Ska se om jag hittar länken till den amerikanska superduper high performance heavy duty manicken som iof. har CJ125 chipset och klarar 4.9 sonden. :hihi:

Fler förslag mottages gärna med förtjusning. :)
Användarvisningsbild
dundersmurfen
Forumsberoende

Inlägg av dundersmurfen »

Jag rekommenderar den jag har för den har fått mycket stryk under lång tid och bara funkar.. Hängt med i många bilar och är dessutom lättavläst. Om jag inte lyckats göra sönder den är den förmodligen odödlig ;)

Gamla AEM uego är det, typ 1500pix. Går att ställa om mellan afr och lambda med en lite skruv på baksidan, 4 klick lägen. Följer med olika bakgrunder också som matchar.
Mera brus i kubbarna! Bromsar/ mappar för öl
Skriv svar