nu har det stått still alldeles för länge tyvär.
inte byggt något als på över en månad men dock samlat delar av diverse slag.
kompisen med sin "gat" skyline har beslutat att kapa ner den ännu mer än den här , och bygga blackrace all in av den så rubbet ska bytas, vilket innebär att vi sparar ännu mer pengar och tid på denna då allt kommer doneras från den kärran, (inredning stolar bränsleystem, plåt glas osv)
den andre bilen som alldeles nyss var en fullt fungerande gatlegal kärra , ska nu byggas om med röramschassie (ner till 9 sekunder eller vafan det nu är) med macpersson framvagn med minibromsar å amerikansk stel fyrlänksbakvagn och sen någon rejält preppad handikaplåda av amerikansk ursprung,
känns väldigt knepigt i mina ögon att ta en fullt fungerande snabb bil och bygga om den för några hundra lusingar för att få en långsammare bil (nåja med undantag från startsnabbheten) men men hehe
ett kanske till synes litet men ändå såå stort steg så sitter en ny "hel" kardan nu på plats,
vi valde att till slut ändra vinklar lite här å var för att slippa köra med stödlager etc.
detta är en 60x2.5mm kardan, hoppas innerligt att den iallafall håller ett tag iallafall (borde räcka lika långt sm lådan tror jag)
och kör såklart med hardyskiva med, sen flytande knutkors mot bakvagnen som sitter "stum" monterad (dvs inga bussningar i bakvagnen utan stummonterad mot chassie)
nu ska vi lägga om hela tidschemat som tidigare var uppspikat tom juni, till att ändra för dem nya förutsättningarna dels i byggtid och ekonomi.
siktet är fortfarande ställt på att den ska ut under sommaren,. men jag har ju vart inne för operation precis efter sviterna från att jag voltade med MC förra sommaren så det är ett väldigt lungt tempo på byggandet då jag är relativt stel i kroppen ännu.
men kommer ju åtminstonde vara ledig en tid framöver så tiden finns ju då.
härnäst ligger jobbet att bygga skelett för kardantunnel och klippa en jäkla massa 1mm plåt till golv och kardantunnel, sen efter dess är det mest lite målning och montering innan elsystemet ska byggas.
men det kommer bli väldig "spartanskt" , typ spraya svart zinkgrund invändigt som rostkydd sen ska vi in med golvmatta och annat så invändig och undertill kommer det allt bara bli nymålat svart och välrengjort , ingen puts på så vis sm kostar tid och pengar .
prio ett ligger att komma frammåt i relativt raskt tempo , finischen får komma i verision 2 på bilen