Projektet började i alla fall med att jag kapade upp min andra kaross som skall få en grövre drivlina än org... Men man måste ju komma ut och köra lite varje år så jag skaffade denna karossen för 1500 förra vintern och började bygga lite. Förra säsongen så var det en 8V spis som turboladdades lite sen var bilen i stort sett original bortsett från:
-Bur
-Powerflex i framvagnen och bladfjädrarna
- Sänkt
Sen så kände jag även denna vintern att jag inte har budget för att få ut den andra karossen som jag vill ha den så jag fortsatte bygga på "Busräsern". Bygger egentligen allt utom ordentlig drivlina på denna så kan jag bara flytta över alla delar till den andra sen när det blir dags.
Börjar med någon bild från förra året:
Motorn med ombyggt svanhalsinsug med dubbla spridarrader:

Ett par bilder från Mantorp:


Sen så kan vi gå på årets godis

Börjar med det som saknades mest förra året, BROMSAR!


Som synes på bilden från mantorp så är den lite slapper i fjädringen så lösningen blir att ta bort bladfjädringen och ersätta med 4-länk, wattlänk och ett par coilovers bak istället.
Bygger 4-länksfästen:


Motorn kommer bli en 2,5l 16V då jag sprungit över lite delar från en marinmotor.
Splitt ny marinvev:

Sen har vi SPM H-profil tillsammans med 16v Marinkolvar:

Och allt på plats i O-ringat block tillsammans med nya fina lager osv:

Det var väl allt än så länge...