Jag vet inte varför mina bilder alltid blir så kass men det måste ha något med lysrörsbelysningen i garaget som blänker i allt!
Så här ser den färdiga elen ut iallafall och dessutom blir det helt dolt bakom en kåpa precis som orginal.
Här syns det med kåpan på plats, motorrummet ser ganska standard och städat ut(precis som jag vill ha det, ogillar färgglatt) förutom att man borde motortvätta och byta den anskrämliga ventilkåpan.
Ventilkåpan kommer lösa sig för jag håller på att göra om kammarna och har skaffat en fräschare.
Ett eobduttag sitter numera monterat i bilen så man kan koppla upp sig och läsa felkoder!
Så här blev växeldamasken, jag använde damask från en 9-5 då den dels är i äkta läder(inget annat duger på en MB

) och dels är enkel att montera då den sitter utanpå ramen och döljer skarven.
Hur går den då?
Jo rätt hyffsat, jag har inte frestat jättemycket då det är en provmapp i och det sitter orginal MB avgas samt en saabkatt på men det verkar lovande. Den har det där snabba rejäla V8 vridet som en saab 2,3 turbo ska ha med lite påställt tryck och rätt turbo dvs. fullt vrid innan 2000 rpm.
Jag har plockat ur instrumentet för att mäta utgående hastighetssignal och lyckligtvis har den tolv volts hallsignal precis som saab, perfekt till sprutet!
Sen har jag en fyrcylindrig varvräknare på g.
Här mäts signalen samtidigt som vajeringången styrs av en mejsel.