Turbo Hayabusa!

Lägg in filmtips eller bilder på sånt som kan vara fränt eller roligt
Moggemx
Forumsberoende
Inlägg: 1331
Blev medlem: sön maj 28, 2006 12:52 pm
Ort: Pajala

Turbo Hayabusa!

Inlägg av Moggemx »

går lagomt hårt! :twisted: Och fort:D

Observera: Mätarn visar Miles :twisted:

Edit: HAHA, Årets Generaltabbe :doh: haha



http://www.youtube.com/watch?v=dNjIS2ReEqo&search=turbo
Senast redigerad av Moggemx den ons jul 19, 2006 11:27 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Hasse63
För mycket laddtryck
Inlägg: 336
Blev medlem: mån aug 22, 2005 7:12 pm
Ort: Åskilje
Kontakt:

Inlägg av Hasse63 »

Opps! glömde visst nåt :wink:
Användarvisningsbild
AFFE
Forumsberoende
Inlägg: 1142
Blev medlem: tis feb 15, 2005 11:08 pm
Ort: Järfälla / 08 stan

Inlägg av AFFE »

Mätaren stanade 386 km skulle nog tro att han höll en ca 400-410 km när han släpper gasen Å det veta f-n om man skulle våga åka så fort på hjul
klart grymt :twisted:
mvh AFFE
Bild
Moggemx
Forumsberoende
Inlägg: 1331
Blev medlem: sön maj 28, 2006 12:52 pm
Ort: Pajala

Inlägg av Moggemx »

Ja inte kan man då ha mycket innanför pannbenet om man åker så fort :)

Men satan vilket drag.. tyckte nästan den axxade fortare från typ 200 till 300 än 100-200 ... :D
Morgan Roth Andersson
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös
Lången
Forumsberoende
Inlägg: 1015
Blev medlem: ons nov 17, 2004 6:19 pm
Ort: Östersund

Inlägg av Lången »

He he....coolt som faen!
team_240
Lite mer laddtryck
Inlägg: 40
Blev medlem: tis mar 21, 2006 9:31 am

Inlägg av team_240 »

moggemx skrev:Ja inte kan man då ha mycket innanför pannbenet om man åker så fort :)

Men satan vilket drag.. tyckte nästan den axxade fortare från typ 200 till 300 än 100-200 ... :D
Kan ju vara för att han körde på endast ett hjul då också :)
Moggemx
Forumsberoende
Inlägg: 1331
Blev medlem: sön maj 28, 2006 12:52 pm
Ort: Pajala

Inlägg av Moggemx »

Ajuste :!:
Morgan Roth Andersson
0730-624940
Instagram:@Moggastarn
BMW E30 -84 ///M-Power Universal Racer
BMW 535i -88 ///M-Power - Motorlös
Användarvisningsbild
Erikk
Forumsberoende
Inlägg: 563
Blev medlem: lör feb 05, 2005 3:46 pm
Ort: Västerås

Inlägg av Erikk »

Kan ju vara nerdrevad, och att hastighetsmätarn sitter i motorn alt uträknad via varvräkarn....
Lången
Forumsberoende
Inlägg: 1015
Blev medlem: ons nov 17, 2004 6:19 pm
Ort: Östersund

Inlägg av Lången »

Nerdrevad är den men med all säkerhet...annars skulle ha fått svårt att hålla framhjulet i backen på alla växlar. Min R1 turbo reser på gas pådrag på 4:ans vxl utan problem, och den är drevad från 43 till 38 på bakhjulet.
Användarvisningsbild
turbo uffe
För mycket laddtryck
Inlägg: 348
Blev medlem: fre okt 28, 2005 12:30 pm
Ort: Västerås

Inlägg av turbo uffe »

Fränt.....

Nyt världsrekord satt i Västerås i helgen, 303km/h på bakhjulet.... med skjuss!!! :shock: :shock: :shock:

Jag tror de kommer att köra mera rekord senare i höst här.

PS: Nya rekordinnehavaren är en "ganska" känd herre med turboladdad svart cykel med 666 på ryggen :wink:
Bengan
För mycket laddtryck
Inlägg: 318
Blev medlem: ons nov 23, 2005 10:56 am

Inlägg av Bengan »

Lången skrev:Nerdrevad är den men med all säkerhet...annars skulle ha fått svårt att hålla framhjulet i backen på alla växlar. Min R1 turbo reser på gas pådrag på 4:ans vxl utan problem, och den är drevad från 43 till 38 på bakhjulet.
vadå, e de svårare att åka på bakhjulet om cykeln e lägre växlad eller vad?
mindre bakdrev e väl att öka farten btw..
"det är meningslöst att argumentera med idioter eftersom dom drar ner en till deras nivå och slår en med erfarenhet."
Användarvisningsbild
SnoWFreaK
Forumsberoende
Inlägg: 712
Blev medlem: tis mar 30, 2004 12:34 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av SnoWFreaK »

turbo uffe skrev: PS: Nya rekordinnehavaren är en "ganska" känd herre med turboladdad svart cykel med 666 på ryggen :wink:
Aha Ghostrider :roll: tudiluliluuuuh...
Min hemsida klicka bilden!
Bild
I'm a streetracer cuz' there's more rubber up my street then on my vehicle!
Lången
Forumsberoende
Inlägg: 1015
Blev medlem: ons nov 17, 2004 6:19 pm
Ort: Östersund

Inlägg av Lången »

Bengan skrev:
Lången skrev:Nerdrevad är den men med all säkerhet...annars skulle ha fått svårt att hålla framhjulet i backen på alla växlar. Min R1 turbo reser på gas pådrag på 4:ans vxl utan problem, och den är drevad från 43 till 38 på bakhjulet.
vadå, e de svårare att åka på bakhjulet om cykeln e lägre växlad eller vad?
mindre bakdrev e väl att öka farten btw..
Eftersom den blir "svagare" med mindre drev bak så reser den inte lika lätt som att åka med standard drevning...tror det är den största orsaken till att man drevar om en turbohoj...just för att få ner framhjulet i backen och få mer kontroll på cykeln...toppfarten räcker nog till på standard drevningen ändå...om man inte är ute efter nått rekord försök förstås. Att åka på bakhjulet är lika "lätt" vilken drevning man än har, skillnaden är bara hur och när cykeln går upp.
Bengan
För mycket laddtryck
Inlägg: 318
Blev medlem: ons nov 23, 2005 10:56 am

Inlägg av Bengan »

Lången skrev:
Bengan skrev: vadå, e de svårare att åka på bakhjulet om cykeln e lägre växlad eller vad?
mindre bakdrev e väl att öka farten btw..
Eftersom den blir "svagare" med mindre drev bak så reser den inte lika lätt som att åka med standard drevning...tror det är den största orsaken till att man drevar om en turbohoj...just för att få ner framhjulet i backen och få mer kontroll på cykeln...toppfarten räcker nog till på standard drevningen ändå...om man inte är ute efter nått rekord försök förstås. Att åka på bakhjulet är lika "lätt" vilken drevning man än har, skillnaden är bara hur och när cykeln går upp.
Ok, tänkte väl de :)
"det är meningslöst att argumentera med idioter eftersom dom drar ner en till deras nivå och slår en med erfarenhet."
Användarvisningsbild
Fagervall
För mycket laddtryck
Inlägg: 476
Blev medlem: tor jan 26, 2006 3:48 pm
Ort: Boden

Inlägg av Fagervall »

hastighetsmätarn slutade ju röra på sig vid 10000 rpm, och han varvade på till 11000 så den borde ju ökat en aning däremellan också mätarn stod i botten på 10
Det är okej att misslyckas, men inte okej att ge upp
Skriv svar