Mätaren stanade 386 km skulle nog tro att han höll en ca 400-410 km när han släpper gasen Å det veta f-n om man skulle våga åka så fort på hjul
klart grymt
Nerdrevad är den men med all säkerhet...annars skulle ha fått svårt att hålla framhjulet i backen på alla växlar. Min R1 turbo reser på gas pådrag på 4:ans vxl utan problem, och den är drevad från 43 till 38 på bakhjulet.
Lången skrev:Nerdrevad är den men med all säkerhet...annars skulle ha fått svårt att hålla framhjulet i backen på alla växlar. Min R1 turbo reser på gas pådrag på 4:ans vxl utan problem, och den är drevad från 43 till 38 på bakhjulet.
vadå, e de svårare att åka på bakhjulet om cykeln e lägre växlad eller vad?
mindre bakdrev e väl att öka farten btw..
"det är meningslöst att argumentera med idioter eftersom dom drar ner en till deras nivå och slår en med erfarenhet."
Lången skrev:Nerdrevad är den men med all säkerhet...annars skulle ha fått svårt att hålla framhjulet i backen på alla växlar. Min R1 turbo reser på gas pådrag på 4:ans vxl utan problem, och den är drevad från 43 till 38 på bakhjulet.
vadå, e de svårare att åka på bakhjulet om cykeln e lägre växlad eller vad?
mindre bakdrev e väl att öka farten btw..
Eftersom den blir "svagare" med mindre drev bak så reser den inte lika lätt som att åka med standard drevning...tror det är den största orsaken till att man drevar om en turbohoj...just för att få ner framhjulet i backen och få mer kontroll på cykeln...toppfarten räcker nog till på standard drevningen ändå...om man inte är ute efter nått rekord försök förstås. Att åka på bakhjulet är lika "lätt" vilken drevning man än har, skillnaden är bara hur och när cykeln går upp.
Bengan skrev:
vadå, e de svårare att åka på bakhjulet om cykeln e lägre växlad eller vad?
mindre bakdrev e väl att öka farten btw..
Eftersom den blir "svagare" med mindre drev bak så reser den inte lika lätt som att åka med standard drevning...tror det är den största orsaken till att man drevar om en turbohoj...just för att få ner framhjulet i backen och få mer kontroll på cykeln...toppfarten räcker nog till på standard drevningen ändå...om man inte är ute efter nått rekord försök förstås. Att åka på bakhjulet är lika "lätt" vilken drevning man än har, skillnaden är bara hur och när cykeln går upp.
Ok, tänkte väl de
"det är meningslöst att argumentera med idioter eftersom dom drar ner en till deras nivå och slår en med erfarenhet."
hastighetsmätarn slutade ju röra på sig vid 10000 rpm, och han varvade på till 11000 så den borde ju ökat en aning däremellan också mätarn stod i botten på 10
Det är okej att misslyckas, men inte okej att ge upp