Bygget går långsamt, uppdateringarna här går ännu långsammare.
Kardantunneln är kapad rejält nu, det ser förjävligt ut och jag vet inte riktigt hur jag ska få ihop det. Men nu har jag ca 2cm extra utrymme runt om i kardantunneln. Eller det kan nog inte kallas kardantunnel längre... Folkrace-nivå, tigersågen och släggan har talat.
Jag strimlade väl mer eller mindre upp kardantunneln. Men det här räckte inte skulle det visa sig.
Försök till foto underifrån/framifrån.
Funderade en hel del på hur jag skulle få ihop "tårtbitarna", men lösningen var ju att kapa bort dom
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Nu är tunneln öppen i stort sett ända fram till torpedväggen. Inte helt oväntat misslyckades jag med att fota det.
Men tanken är att det blir lättare att bygga en helt ny än att lappa ihop spillrorna. Fick bredda lite också med proffsverktygen, dvs med plankor och en original Mitsubishidomkraft :
Men nu snablar sitter motorn där den ska med hjälp av motor-oket och justerbara vagnen bak. Vågrätt i längd:
Vågrätt i bredd där bak:
Samt i 30 graders vinkel som det ska vara på den här motorn:
Började smida lite på motorfästet vänster fram, det är väldigt enkelt då det finns gott om plats. På andra sidan har jag ju kapat bort allt som det går att bulta något i samt att det är ruskigt mycket mindre plats.
Motorfästet vänster fram blev så här till slut, 5mm gods mot motorn 4mm i profilerna. Dålig mobiltelefonbild:
![Bild](http://i61.photobucket.com/albums/h42/Galant_turbo/Mitsubishi_Starion/White%20Starion/M50B25/Motorfaumlste_vf2_zps6uh1plks.jpg)