enbart vrid utför ingenting förrens sakerna börjat röra på sig.
då har man fått en effekt utav applicerat vrid.
End of story

Neivel?Kadett4wd skrev:Vrid...
enbart vrid utför ingenting förrens sakerna börjat röra på sig.
då har man fått en effekt utav applicerat vrid.
End of story
Du vet at BHP = (turtall x lb/ft) / 5252 sant?The skrev:Att tro på "vrid" visar enbart på begränsad matematisk förståelse för vad effekt är.
Ok. Rundt her får vi problemer med tenningsbank og må retardere oss til høye eksostemperaturer når vi forsøker på det samme.Erland Cox skrev:Det går av någon anledning inte att citera det understa inlägget.
Baxman, jag har faktiskt själv alltid kört på bensin.
Då har jag lagt mig på tunt 8,5:1 i komp och eftersom det varit en gatkörd bil haft K kam.
På er motorerna har jag kunnat köra 1,4 bars laddtryck vid 5000 varv men p.g.a. liten turbo behövt wasta till 0,7 bar vid 7000 varv.
Och jag har bara haft mekaninska system, K-jet och turbofördelare som backar tändning med tryckdosa.
Inga jätteeffekter utan under 300 hästar men mer än vad däcken klarade utan att rita i de lägre växlarna.
Renoverad FB bottendel, honad med stressplatta och nya tingar annars standarddelar i botten.
Erland
Några sekunder efter en liten sukka på 1300 kubik på första sträckan lite över 2 mil lång.Erland Cox skrev: Dags för SM final - 100 bilar till Rally Uppsala.
100-talet deltagare väntas till Rally Uppsala, årets SM final, en tävling som också ingår i RM serien för de äldre bilarna som lockar 26 bilar till start. Totalt ska 10 specialsträckor på 78km avverkas, det handlar om inledning med två sträckor på fredagskvällen, resterande under lördagen med målgång vid 16-tiden!
Ska bli kul att se hur det går för Micke Wisti och hur hans appendix K står sig mot grupp H och andra appendix K.
Erland