Monterade ihop startmotorn och fäste den i svepet på rätt ställe:
På senaste tiden har jag och brorsan ledsnat en hel del på det befintliga golvet och rambalkarna. Det är i praktiken omöjligt att få någon vettig uppfattning on vridstyvheten i chassit förrän bilen nästan är klar och man mäter styvhetsvärdet. Dessutom blir det rätt fult att försöka lappa ihop någon slags halvblandning av ny och gammal plåt. Det fanns bara en utväg; rörram för hela slanten.
Jag knådade ihop ett koncept i CAD som såg vettigt ut och körde först med solidworks inbyggda FEM paket så det skulle gå fort att iterera.
Golvet är helt i fyrkantsprofiler av varierande jänkedimensioner, de runda rören är en blandning av sömlösa 1.75", 1.5" och 1" diameter
Här är en skärmdump från en tidig version av modellen:
Bild från solidworks inbyggda FEM lösare:

"Fulanalysen" i solidworks gav tillräckligt bra resultat för att börja bygga ramen. Just nu håller jag på att bygga en förfinad modell i ett mer kompetent FEM paket som kommer ha med hjulupphängning och alla svetsade plåtdetaljer.
Började kapa:
Bägge halvorna av golvramen punktsvetsade och grovt placerade på bordet:
Lade på drivlinan och karossen för att kolla hur det skulle se ut: