Tack! jag måste bara jobba på så det vänder och blir mer o mer bil nu då kommer suget att känna på grjerna
Daniel: det är en 2-skivig Tilton cerametal (slirbar, ej att förväxla med slirkoppling)specad till ca750nm med ett stålsvänghjul.
Tjena! nja bilen är infrusen men lådan är monterad och nu är det bara allt bakom stolarna(som oxå är bytta och provmonterade) i transmissionsväg
och fjädring som ska monteras.
har köpt nya fälgar och däck som ligger i en container och som jag hoppas kommer när vårmeket startat!
Hej satt och tittade i tråden och fick se din Jerico låda , är det en ny eller en beg ser precis ut som min gamla låda som jag hade i min gamla Amazon .
Hade en exakt lika spak och allt.
Är det en clutch less eller en som du måste koppla ut vid växling?
Min va en "stock" låda som du va tvungen att koppa mellan växlingarna men bilen lät som en MC ändå otroligt lätt växlad.
Kom bara i håg att ej motor bromsa då förstör du lådan, sedan är det otroligt viktigt att lådan är centrerad mot veven annars dödar du lådan.
Sätt en indikator klocka på svänghjulet och sätt nålen på hålet i kopplings kåpan och dra runt tror att det fick diffa en tiondel .
Absolut den bästa låndan jag har kört med .
Lycka till / Peter
ok,kul att höra
det är min namne fredde i skellefeå som kört med den och även gjort kåpan som
då styr upp centreringen . Det funkade ju för honom så jag är inte orolig
modellen heter DR4 och är en dogring eller rättare sagt en faceplatelåda
inte en ren clutchless
varför skulle den ta stryk av motorbroms? ingreppen är fasade för att prioritera uppväxling men
när växeln väl är i så är det ju ingen skillnad från "banracingversionen" med raka ingrepp av samma låda
Dom blir slitna på växel hylsorna och då kan du få problem med att växeln kan hoppa ur.
Håkan som jag köpte dan av (åker Hemi Cuda i Stock) hade blivigt tillsagd av Jerico gubben att man absolut inte fick motor bromsa.
/ Peter
Det händer lite då å då med min PV. Ska måla framvagnen å sen ska hon ut ur garaget för då ska donator 940in för att demonteras. Ska ta motor, låda, bromsar mm från 940in till PVn.
Jag fick förklarat att vxl hylsorna va något fasade för att växeln skulle suga fast vid växling och vid motor broms så blev effekten den motsatta då skjuts växeln ur med en jäkla kraft med resultat att växel hylsorna blev slitna,
Det gäller både clutchless och clutch lådorna.
Det som skiljer sig mellan i stort är växelhylsorna mellan lådorna .
Här har du länken till Jerico http://www.jericoperformance.com/diagrams.htm
Mvh Peter