det ska va en is riksdag i maj! jag vet inget mer och ska ska egentligen inte spekulera så mycket mer heller.
men jag hoppas inte att de skriver om reglerna så mycket att en bra /enkel motor som man kan bygga själv på en vanlig arbetar lön ska bli förbjuden och man tvingas köpa (sponsras av stora firmor) en 400+hk 16v EVO 3.3L för 400tusen för att kunna köra!
restriktor är inget alternativ heller det vet jag sen tidigare rally bils erfarenhet, det blir svårt, dyrt, och ej hållbart!
en justering av vikt stegen eller max vikt på både sug och turbo kan nog behövas. man måste bygga så stora motorer för att hänga med annars och ha fäste. förut fans det dem som kunde köra fort med mindre 1.8-2.5L sug motorer med lätta bilar men det går inte längre
dagens max vikt på 1350kg behövs i bilarna för att få fäste och då får man ha jätte stora motorer både turbo och sugmotor... så nuförtiden är det bara fördelar med stora motorer då bilarna alltid är ned blyade rätt hårt. det borde väll va nån nackdel med stor motor i reglementet inte bara fördelar?
en justering av omräknings faktorn mellan sug och turbo kanske skulle justeras lite också?
men ser man på de olika tävlingarna i år så va faktiskt mörtsel med väldigt bra hela tiden så turbo bilarna va inte överlägsen inte på alla banaor iallafall.
hoppas de inte hittar på för mycket! ganska typisk att de som jobbat mest med sina bilar och lagt ned en hel del pengar ska straffas mest bara för de byggt bäst enligt reglerna (tänker på håkan)
detta är mina egna tankar bara har inget med kjell att göra så tycker ni jag är dum i huvet så är det ok blanda inte in några andra bara
hoppas få se bra racing med bilar med helt olika koncept nästa år också det är kul
mvh Jens Gustavsson