Vill nog inte döma ut detta utan vidare eftertanke.
Jag anar en del funktioner kring detta.
Och i övrigt om oljerestriktorn, det har juh faktiskt visat sig att Garrettaggregaten mår bra med en extra restriktor.
för mycket olja kan leda till exakt de problemen du räknar upp.
Jaha, och vad förväntar du dig vinna på att minska höjden mellan hjul och backplate...? Framförallt kan du verifiera att det blir någon skillnad före och efter...
För att hitta en enkel liknelse för att förklara varför jag misstänker garrett inte chansat där.
En pickup har lägre luftmotstånd med flaklämmen uppe istället för nere.
Detta pga det bildas en 'luftkudde' som styr luften rätt över bilen.
I övrigt har jag läst nånstans att det också är medvetet med ett litet luftläckage där, detta pga man får effektivare kylning på impellern längst ut.
Nåt som är lite lustigt Alexander, är att dina storys ändras ofta då nån kommer med fakta som säger nåt annat.
Så tyvärr blir det svårt för dig att övertyga folk.
Kanske inte är någon dum ide att borra upp den externa restriktorn för framtida bruk då? Ja jag körde vevras rätt skapligt på min maskin och mycket spån blev det, gissar att det var det lilla filtret som räddat turbon, köpte det för säkerhets skull strax innan och det följde med tre olika insatsfilter, har för mig jag satte in det finmaskigaste av dem. Drygt 300:- är billigt jämfört med ras... Ska plocka isär det för skojs skull snart och se hur mycket som fastnat tänkte jag. Va stort va förresten hålet i den inbyggda restriktorn?
Kör du vevras så hamnar ju spånen i tråget.
Olja som sugs upp med pumpen filtreras ju innan den går iväg vidare till motorn igen.
Låt restriktorn vara du, det är mitt tips.
Ett kullager mår inte bra av för mycket olja.
Ska bara vara en tunn tunn dimma som smörjer.