har inte så mycket att komma med på en 4-6 tävlig med den lilla 1790cc B18 samt 1100+kg bil men vore kul ändå. körde night of fire 2011 på tierp och det va kul och jag tog mig vidare nån runda iallafall men då va det ju big block B20

mvh jens
Loggar du vattentemp på mer än ett ställe i toppen?Jens Gustavsson skrev: utan att göra nått drastiskt så värkar det va svårt att få det tätt på dessa cylindertryck? eller kokar det lokalt i toppen på de laddtrycken än fast jag kör max 60 graders vatten temp ut ur motorn?
mvh jensa
Ett sätt att kolla att givaren verkligen är kry är att låna en annan likadan av nån, Mattias kanske ?Jens Gustavsson skrev:vet ej hur man ska kontrolera en avgastemp vid 1000 grader utan labb? vet att jag tidigare lindat ihop 4 givare med ståltråd sen värmt med gasen lite försiktigt då ser man om de följer varandra![]()
mvh jens
Om du värmer en stålbit med givaren monterad inuti så biten blir mörkblå, då har du ganska precis 290 grader.Jens Gustavsson skrev:jo den är lite advansad (tidigare ställd) ca 2-3 vevaxel grader . STS 252 (252 grader vid 1.27mm kam lyft) sen 108 grader nock vinkel ca 13mm lyft. ganska snäll för att va en dragrace motor då jag måste ha rätt bra botten vrid före laddtrycket kommer.
vet ej hur man ska kontrolera en avgas temp vid 1000 grader utan labb? vet att jag tidigare lindat ihop 4 givare med stål tråd sen värmt med gasen lite försiktigt då ser man om de följer varandra![]()
mvh jens
p.hedman skrev:Fan Jens det är tryck i bitarna.
/ Peter