Dag 1:
Började med boxen fram.
Boxen på plats:
Dag 2:
Det började bli svårt att komma åt vissa rör så karossen pallades upp ca. 200mm:
Fick äntligen liv i bandslipen vi köpt hem förra året. Den käkar metall i en jäkla takt. Sjukt nöjd!
Stoppade i motorn och kollade frigången. Ser helt ok ut!
Var tvungen att provköra.
Dag 3:
Blev en början på boxen och rören bak. Framboxen var lite enklare iom att hela stommen byggdes utanför bilen och sen bara punktades fast. Det funkade inte bak. Blev lite speciallösningar med träfixturer och tillfälliga fyrkantsrör.
Dag 4:
Boxen bak på plats.
Dag 5:
Punktade dit några fler rör bakom huvudbågen.
Det blir lite trångt med växellådan men inte helt omöjligt. Originalväxelspakens läge funkar nästan. Tror det kan funka med en short-shift och förlängd spak.
Dag 6:
Impulsköpte ett par skalstolar. De är gjorda i glasfiber och är FIAgodkända. De såldes som Oreca CUP men är egentligen OMP First-R.
Ungefärlig sittställning:
Då var vi ikapp med verkligheten. Har börjat smida stolsfäste. Väntar också på lite material så vi kan montera det nya Tiltonpedalstället. Blev hängande pedaler med bakåtmonterade huvudcylindrar (ur deras 600-serie).
I övrigt spånar vi på bältesinfästning, styrväxelinfästning, rattstång, generator, servopump, vattenpump och kardantunnel.