Firebird med skruvar.

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Qzmo
För mycket laddtryck

Inlägg av Qzmo »

Tack igen för alla komplimanger...

Att du inte såg min bil beror nog på att jag köpte den våren 2003 och eftersom den var i starkt behov av motorbyte så gick den inte förrän sensommaren 2003. Synd att du flyttade, hörde att du försökte få igång lite träffverksamhet. På dom senaste åren har det kommit till en hel del firebird/trans am's här i Björkarnas stad..

Hmmm, slidspjäll till V8:a, låter mumsigt.. Kanske något man får ge sig på senare...:)

Jag ska köra en logg imorgon som jag skickar till dig så får du kolla på den, imorgon ska jag även kolla tändningen med strob på alla stift för att se så inget felar.. Det känns ibland som om att det är fel tändföljd fast jag kollat alla kopplingar och dragningar 10ggr.... :evil: :evil:

Är det någon som kör med edis tändning som kan säga vilka tändstift som funkar bäst till denna typ av tändning?? Hade tänkt åka och köpa nya imorgon och då hade det varit bra med lite tips..
Jonas Ohlsson
Sävar Turbo Racing

Inlägg av Jonas Ohlsson »

Pysen skrev:Ser riktigt fränt ut men hoppas du får snurr på den så du kan börja fokusera på mina slidspjäll till 02:an.
/Mattias
slidspjäll?vad är det till för nått motorkoncept? du kanske ska ta och öppna en egen tråd :D
Användarvisningsbild
Qzmo
För mycket laddtryck

Inlägg av Qzmo »

Ingen som har någon idé om tändstift???
Användarvisningsbild
Ecke
Skärgårds-trimmare

Inlägg av Ecke »

Mycket fint bygge måste jag säja..

Roligt med mycket hemma smide å inte bara boltON saker

Bra jobbat.
Pysen
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Pysen »

Qzmo skrev:
Pysen skrev:Ser riktigt fränt ut men hoppas du får snurr på den så du kan börja fokusera på mina slidspjäll till 02:an.
/Mattias
Klart vi ska göra slidspjäll till 02:an...:) Hur gick det med "flödes" testet??? Har du skruvat ihop rovan än??
Nope!
Har inte bestämt hur jag ska göra än. Sugis 2.4 liter med slidspjäll eller turbo dellorto installation.
Har ju förberett allt för turbo men slidspjäll med trattar känns mer rätt även om det blir lite effekt. Blir inget av dom denna sommar iaf nöjd med att jag fått karossen klar(kolla hemsida blank och fin bil ..)
/Mattias
Pysen
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Pysen »

herr O skrev:
/Mattias
slidspjäll?vad är det till för nått motorkoncept? du kanske ska ta och öppna en egen tråd :D
Har inte kommit så långt ännu men ideer finns så nu behövs bara en händig kille som fräser och donar lite. Kolla bilden så ser du ett slidspjäll för bmw 2002...fränt

Bild
v8anders
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av v8anders »

Har tyvärr ingen koll på om det kan krävas speciella tändstift för EDIS tändning. Normalt sett borde ett tändstift med rätt värmetal fungera bra.

Har själv funderat på EDIS-tändning men inte hittat någon uppsättning för rätta pengar... Lutar åt att jag kör med min gamla HEI med 7-pin modul tills vidare.

/Anders
Twin Turbo Trans Am, E85
Projekttråd: http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=9705
8st 440 cc spridare bytes mot STÖRRE!
Användarvisningsbild
Qzmo
För mycket laddtryck

Inlägg av Qzmo »

Grejen är det att jag tycker mig ha lite halvkass gnista, provade och satte dit ett NGK BP6ES och fick då nästan obefintlig gnista, tänkte då att spolarna kanske är känsliga för vilka stift man har...

Matte>> Visst är det där ett Kügel-Fischer Sprut??? Du ska ju köra megaskvätt!!!
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

varför har du inte fördelare och MSD 6-7? ryms den inte?
Pysen
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av Pysen »

Qzmo skrev:Grejen är det att jag tycker mig ha lite halvkass gnista, provade och satte dit ett NGK BP6ES och fick då nästan obefintlig gnista, tänkte då att spolarna kanske är känsliga för vilka stift man har...

Matte>> Visst är det där ett Kügel-Fischer Sprut??? Du ska ju köra megaskvätt!!!
Jo nog blir det megaskvätt eller nåt modernt sprut. Har skaffat ett insug för M10 som skulle ge rätt stuk vore extra ball att skippa fuel-rail och föda spridarna med slang som på kugelfischern.
Men det vore också fräckt att göra två separata slid med weber 45 bultmönster, det har jag inte sett någon annan göra och tänk vilka intressanta synkproblem det skulle ge.
/Mattias

Bild
Användarvisningsbild
Qzmo
För mycket laddtryck

Inlägg av Qzmo »

Jens Gustavsson skrev:varför har du inte fördelare och MSD 6-7? ryms den inte?
Tyvärr Jens, så ryms ingen födelare. Bakom kompressorn under inloppsrören är det cirka 65mm utrymme. Där sitter nu bara en dummy för att driva oljepumpen. Att det blev Edis är för att dom som jobbat (som jag pratat med) sägar att den är så enkelt och funkar på en gång (yeah right!!!). :evil:
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

hur går det?
Användarvisningsbild
Qzmo
För mycket laddtryck

Inlägg av Qzmo »

Jens Gustavsson skrev:hur går det?
Motorn är startad, men endast med flexplattan monterad så den är lite nervös. Så fort det går lite emot den så dör den. Ska åka och köpa riktiga bultar och montera svänghjulet, då borde den gå bättre.. Men ljudet är gudomligt.. :) Verkar som om den vill ha duktigt mycke soppa i uppstarten, men motorn är ju hyffsat nyrenoverad så den är väl lite rå.
Användarvisningsbild
storbäcken
För mycket laddtryck

Inlägg av storbäcken »

Halloj, hur går det?? blir det några framsteg..
I´m not picking my nose.. I´m porting my head!!
Bild
Skriv svar