Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion (Reggad!)
Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion (Reggad!)
Tur att du spårar så folk kan kopiera sedan!
Blir förjäkla bra som vanligt.
Blir förjäkla bra som vanligt.
VW & Volvo.
Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion (Reggad!)
Fått hem mätarhuset och monterat mätaren i mk2 huset. Funkar kanon!
Självklart har jag lyckats döda resten av mätarhuset men det vara ändå bara ett vanligt
mk2 mätarhus så jag får fixa ett nytt och flytta över seat hastighetsmätaren.
Ska försöka fixa en matchande mätartavla till varvräknaren också, tyckte det såg lite
ballt ut med rött
Självklart har jag lyckats döda resten av mätarhuset men det vara ändå bara ett vanligt
mk2 mätarhus så jag får fixa ett nytt och flytta över seat hastighetsmätaren.
Ska försöka fixa en matchande mätartavla till varvräknaren också, tyckte det såg lite
ballt ut med rött
Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion (Reggad!)
Sommaren började ju med elände. Bara mitt egna fel egentligen.
Hade varit roligare om det hade rasat p.g.a. effekt Alla ramlager
och vevlager, vev och en stake blev skrot.
4 dagar senare
Bilen är alltså ihop och fungerar fint så nu har jag fått tid att fixa lite småsaker som
jag stört mig på. Mätarhuset är en sån grej. Hastighetsmätare funkar ju men varvräknaren
har ju varit död...tills nu!
Det hela blev ganska enkelt när man började syna komponenterna på kretskortet
så nu fungerar varvräknaren utan någon omvandlare eller annat påhitt. Ni ser på
bilderna vad som måste göras. Klipp benen på 2st motstånd och dra signalkabeln direkt
till ben nr 2 på SAK215.
Har hunnit bygga en diskret poplåda med en 8". Har inte haft stereo i bilen på 9 år så det var dags nu
Och i väntan på att ecumaster ska fixa en table i differential control i sprutet så
gjorde jag en tillfällig manuell haldex "controller"
Hade varit roligare om det hade rasat p.g.a. effekt Alla ramlager
och vevlager, vev och en stake blev skrot.
4 dagar senare
Bilen är alltså ihop och fungerar fint så nu har jag fått tid att fixa lite småsaker som
jag stört mig på. Mätarhuset är en sån grej. Hastighetsmätare funkar ju men varvräknaren
har ju varit död...tills nu!
Det hela blev ganska enkelt när man började syna komponenterna på kretskortet
så nu fungerar varvräknaren utan någon omvandlare eller annat påhitt. Ni ser på
bilderna vad som måste göras. Klipp benen på 2st motstånd och dra signalkabeln direkt
till ben nr 2 på SAK215.
Har hunnit bygga en diskret poplåda med en 8". Har inte haft stereo i bilen på 9 år så det var dags nu
Och i väntan på att ecumaster ska fixa en table i differential control i sprutet så
gjorde jag en tillfällig manuell haldex "controller"
Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion (Reggad!)
Den blåa du klippt av är väl en zenerdiod?
Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion (Reggad!)
Ja det stämmer
Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion (Reggad!)
Blev rwd för årets crusing. Liten förburn https://youtu.be/pqyo183CPeQ
-
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 35
- Blev medlem: tor aug 02, 2018 8:33 pm
Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion (Reggad!)
Snyggt byggt .
Nöjd med ecumastern ? Har planerat å köra det i min maskin också sen
Nöjd med ecumastern ? Har planerat å köra det i min maskin också sen
Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion (Reggad!)
Ja jag tycker det är fantastiskt. Ska dessutom gå över till
Elektroniskt gasspjäll nu så det ska bli spännande
Elektroniskt gasspjäll nu så det ska bli spännande
Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion (Reggad!)
Var länge sen jag skrev något här nu men jag ska göra mitt bästa för att undvika forumdöden.
Förbättringsarbete har påbörjats. Ska nu bygga en smidd maskin då det känns som att gränsen för vad en orginal
maskin kan tåla måste vara nådd. Har fortfarande inte kört ras men den ventilerade rätt kraftigt på slutet den här säsongen
Först ska jag försöka göra klart ny kringutrustning medans motorn sitter kvar i bilen. Först upp är nytt insug med
ett Porsche 997 elektroniskt gasspjäll som är 82mm invändigt, ett stort kliv från vr6ans 67mm. En god vän
i Falun har hjälpt mig med den frästa bottenplattan och trattarna. Detta bultas alltså mot orginal nedre insug.
Fick inte plats med orginal kylplåt längre och jag vill absolut inte sätta dit något annat än orginal huvlås så det
blir en special ram för huvlås och lyktor. Kommer mer om det i nästa inlägg.
Det sista jag gjorde med bilen innan den ställdes bort för säsongen (video)
https://www.youtube.com/watch?v=T_te_qWjA6s
Förbättringsarbete har påbörjats. Ska nu bygga en smidd maskin då det känns som att gränsen för vad en orginal
maskin kan tåla måste vara nådd. Har fortfarande inte kört ras men den ventilerade rätt kraftigt på slutet den här säsongen
Först ska jag försöka göra klart ny kringutrustning medans motorn sitter kvar i bilen. Först upp är nytt insug med
ett Porsche 997 elektroniskt gasspjäll som är 82mm invändigt, ett stort kliv från vr6ans 67mm. En god vän
i Falun har hjälpt mig med den frästa bottenplattan och trattarna. Detta bultas alltså mot orginal nedre insug.
Fick inte plats med orginal kylplåt längre och jag vill absolut inte sätta dit något annat än orginal huvlås så det
blir en special ram för huvlås och lyktor. Kommer mer om det i nästa inlägg.
Det sista jag gjorde med bilen innan den ställdes bort för säsongen (video)
https://www.youtube.com/watch?v=T_te_qWjA6s
- jompazx
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 406
- Blev medlem: tis feb 06, 2018 5:37 pm
- Ort: Torslanda
- Kontakt:
Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion (Reggad!)
Den olika trattlängden i insuget är det för kompensera för längd skillnad i toppen? Ser ju helt sjukt bra ut!
mvh! Jonathan Hall
Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion (Reggad!)
Stämmer bra det. Tack så mycket
Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion (Reggad!)
Allt spårade ju såklart ur i våras med nytt grenrör och typ allt under huven.
Ny främre motorbalk
Färdigt resultat
Det är inte sommar utan ras och nu kan jag äntligen skryta med att jag lyckats döda en motor.
Krävdes dock runt 4bar. Slangen som matar undersidan wastegatarna smälte av = all the boost.
Mapsensorn slutar registrera efter 3,2bar och det var en pil rakt upp förbi det. Sen lämnade
en stake blocket.
Alla stakar blev krokiga.
Fick tag i parnerstakar billigt så dom är nu monterade. Dock var dom för större borr så fick montera staken från vevsidan och kolven ovanifrån.
Skottar på fint nu.
https://www.youtube.com/watch?v=pKG5PnCTgj0
Donuts för att fira att bilen kom ut för sommaren.
https://www.youtube.com/watch?v=aiwlgLeVMjE
Ny främre motorbalk
Färdigt resultat
Det är inte sommar utan ras och nu kan jag äntligen skryta med att jag lyckats döda en motor.
Krävdes dock runt 4bar. Slangen som matar undersidan wastegatarna smälte av = all the boost.
Mapsensorn slutar registrera efter 3,2bar och det var en pil rakt upp förbi det. Sen lämnade
en stake blocket.
Alla stakar blev krokiga.
Fick tag i parnerstakar billigt så dom är nu monterade. Dock var dom för större borr så fick montera staken från vevsidan och kolven ovanifrån.
Skottar på fint nu.
https://www.youtube.com/watch?v=pKG5PnCTgj0
Donuts för att fira att bilen kom ut för sommaren.
https://www.youtube.com/watch?v=aiwlgLeVMjE
- Roberth
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 60
- Blev medlem: fre apr 06, 2007 3:49 pm
- Ort: Husum city!
- Kontakt:
Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion (Reggad!)
Snyggt byggt!
Mvh Roberth
Mvh Roberth
- * * * NXJ * * *
- Forumsberoende
- Inlägg: 2435
- Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
- Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
- Kontakt:
Re: Golf Mk2 VR6 Turbo 4motion (Reggad!)
Riktigt fränt bygge
NXJ
NXJ
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -