Du förenklar väldigt mycket, hur ska man se vad chockvågen gör för nytta om man gör sådär? Hur ska man veta var effektförbättring kommer ifrån?Erland Cox skrev: ↑tis apr 06, 2021 9:04 pm Men det är ju skitenkelt att testa dessa teorier.
Du tar valfri turbomotor och kör den med högoktanig racebensin för sugmotorer och jämför det med E85.
Det får ju vara en motor som lämnar minst 300 literhästar.
Inga mekaniska förändringar behöver göras utan bränslet ökar förbränningshastigheten.
Så får du se om du har rätt eller fel.
Erland
Näää, man får nog göra det på den svåra/krångliga vägen: Först tänker o klurar man, kanske diskuterar med andra som vill "komma framåt" (som jag försöker göra med dig) och därefter testa med olika utformning på förbränningsrum o kolvtoppar. Har du gjort mer vad gäller det som gjordes på Svalles kolvar?