
Det verkar gå tungt uppför backen oxå, anliggande bromsar?


Den låter gott.

Tack för filmen.
//Hasse.
Hasse Bus skrev:Det ser ut som det läckte lite olja på grenröret vid servicen för den ryker så förtvivlat![]()
Det verkar gå tungt uppför backen oxå, anliggande bromsar?![]()
![]()
Den låter gott.![]()
Tack för filmen.
//Hasse.
Gjort är gjort, men jag tycker det verkar finnas massor med plats att ansluta WG på grenröret före turbon.thomass skrev: ↑tor dec 12, 2019 1:01 pm Tack för all feedback i tråden. Nu är motorn iallafall provstartad så jag bjuder på 2 klipp. Kan nog bli en trevlig bil till sommarens evenemang
https://youtu.be/LbIjGAJw4yI
https://youtu.be/pr2zVeSpPag
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tack för det!whilliam skrev:Det är många "tvångstankar" när man skall designa något på egen hand.
Vill minnas att TS inte ville "såga" i det fina röret (kanske på grund av sådan) och egentligen är det väl inget fel i att man bygger som "själv "tycker är bäst.
Skillnaden för mig är att mina "tvångstankar" lutar åt att alltid försöka bygga så teoretiskt rätt det bara går, vilket även innebär att när "råd" ges, så vill man styra andra till att tänka "åt samma håll".
Nu verkar det funka för TS, vi har väl inte sett full belastning än men jag tycker också att: "har man väl byggt nåt" så ska man inte behöva bygga om radikalt vid tillfälle av malfunction. Skulle det bli lite boost creep så finns det en arsenal av tips om hur det går att motverka på enkla sätt.
Häftig Bil
Har liknande funderingar , men undrar vad man använder för svetsmetod och tillsatsmaterial att svetsa i turbon
Ok tack för bra infowhilliam skrev: ↑fre maj 21, 2021 10:46 am Är det ett rostfritt rör du svetsar dit så är det bättre att välja rostfri tillsats, ibland blir det väldigt bra resultat med en gjutjärnspinne (för elsvets) som tillsats, de har högre nickelhalt (ibland nästan ren nickel, men det är inte att föredra). Svartstål i röret? - Lika bra med svart tillsats.
Förvärmer du inte så är det bra att bara svetsa 1-2 cm och låta det kallna emellan (för styrkans skull)
Har du singel entry hus så kan du sätta W/G där den ger turbinen bättre chans att jobba på downpuls och även hålla turbinverkningsgraden så hög som möjligt. Då sätter du den så nära flänsen det bara går och riktad rakt emot dig på bilden ovan (samma riktning på röret som det är på turbons utlopp)
Med stor arbetsinsats så kan man sätta den där även på twin, det blir alltid det bästa resultatet (litar du inte på vad jag skriver, så kolla på EFR-husen, de har ansträngt sig att göra W/G utformningen så bra det bara går)
Men å andra sidan så kan man göra hur som helst och ändå bli nöjd (för man vet inte hur bra det blivit om man gjort det annorlunda)
Motorn startar ändå, turbon kommer att ladda och bakdäcken ryka och det är tillräckligt för de flesta![]()