Jahopp, det blev en orimligt lång "paus" för att kunna hantera övriga livet.
Gått från att knega heltid till att studera heltid, så senaste halvåret har varit jäkligt lite fritid och väldigt mycket arbete samtidigt som man ska ta hand om allt annat viktigt.
När jag haft små stunder över har jag bläddrat igenom allt gammalt foto och videomaterial jag har på bilen och fortsatt göra lite videos på projektet.
Det har faktiskt varit jäkligt motiverande att se hur mycket man fått gjort när saker börjar kännas som evighetsprojekt.
Länkade del1 sist men här finns även del 2 till 6:
https://youtube.com/playlist?list=PL8Vs ... _vIzm3A42-
Hur som! Nu när motivationen är på topp har jag haft turen att ha hunnit ikapp med allt som ska göras, och därmed hunnit jobba på bilen!
Tror jag avslutade med att bara ha lagt dit ett vinkeljärn för att styva upp infästningen för nedre länkarmarna.
Det blev en del timmars pill men har nu format om dom rejält samt borrat hål för att kunna punktsvetsa.
Bör bli rejält stor yta som den kan sprida belastningen på när jag dessutom svetsat runt hela fästet.
Svarvade/svetsade även ihop temporära skruvar för att kunna klämma ihop allt för punktsvetsning, dessa får nog vara lite "placeholders" tills dessa att jag vet att hela bakvagnen artikulerar som den ska.

- IMG_3447.JPG (322.17 KiB) Visad 2969 gånger
Punktat på plats, bara så det sitter kvar och tål lite belastning, tanken är att kunna få loss det utan för mycket jobb om det skitit sig.
Får nog slipa ner och TIGa runt infästningen till vänster, svårt att komma åt så pass att det blir snyggt med MIG..

- IMG_3457.JPG (251.94 KiB) Visad 2969 gånger
Så nästa steg blir att få till ett övre fäste, blev flertal timmar "gör om gör rätt" här med alla olika vinklar.
Delvis har jag glömt vad jag tänkte sist och delvis så verkar jag inte ha tänkt rätt om jag kollar på dom få anteckningar/mått jag har.
Ritade upp allt i CAD så nära verkligheten som möjligt och lekte runt lite för att komma fram till denna lösning, mer inspirerat av Factory five som nämnts tidigare i tråden.
Dom orangea bitarna ska läggas till, dom gröna är original tvärgående "balk" och dom gråa är det jag ersatt av det nedruttnade originalskrotet.
Detta är lite av en "grundlösning" för att få saker på plats, så får det bli ett senare steg att förstärka vidare på utsatta ställen.
T.ex avleda kraften från det övre staget så det inte ger allt för mycket "knäckande" kraft mot det tvärgående röret jag leder ner krafterna i.
Svårt att förklara i text, blir nog mer uppenbart när jag kommer dit.

- IMG_3521.JPG (118.68 KiB) Visad 2969 gånger