Man kan nästan tro att bilen står i en lada under en pressening någonstans...
Nästan
Men eftersom jag inte ens kunde svetsa när jag köpte bilen har det varit mycket dubbel-trippel och quadruppel jobb...
Efter att den bromsades så började jag riva och vill göra det så bra det går, utan att byta ut alla dyra komponenter...
Så bakdelen har byggts om och är numera bara rör. Inte helt färdigt saknas en del rör på skyddsburen samt "krysset bak" sen är det en del städande kvar av det gammla.
Främre tornen ska byggas om och flyttas ut för att inte få helt knasig vinkel på fjäderbenet.
Motorn är ganska tung så "måste" flytta bak den 35-50cm
Sen får jag fundera lite på hur jag ska göra med golvet osv. Kommer dra fram strävor till fjäderbenstornen osv för att styva upp. Det ultimata hade ju såklart varit att bara bygga en hel rörram. Men ska vi vara ärliga så visst det är ballt. Men jag kommer inte köra snabbare för det

Utvecklingstiden på att bygga ett helt eget chassie, egna hjulupphägningar osv går inte att motivera. Ska man göra allt själv så tar det nå groteskt med tid
Byggde även om/egen tank med integrerad catch, 2l catch med 2 pumpar. Skar ut plåtar i en fiberlaser, sedan svetsade ihop. Slanganslutning på insidan för teflonslang, AN8 utvändigt.

- image_2025-03-12_160444846.png (341.77 KiB) Visad 557 gånger

- 483110617_999865045385672_7651682852499042689_n.jpg (331.71 KiB) Visad 557 gånger

- 482853938_1285370379214845_2509320346082854596_n.jpg (289.17 KiB) Visad 557 gånger

- 483176851_1024023786210316_7821531878079926242_n.jpg (289.98 KiB) Visad 557 gånger