jo vi är rätt säkra på att det kommer att vara svårt att få något högre ladd, så därför ska vi köra vatteninsprutning, ev i grenröret för att fylla ut avgaserna plus att vi ska ställa upp pumpen..
Vi ska även exprimentera med olika grenrör.
Funkar inte det så får vi porta toppen ..
sen så blir det förhoppningsvis åka av
en liten uppdate då, vi har fixat drivningen nu, vi gorde som så att vi satt i den tillhörande automat lådan från mercan, sen så tog vi medbringaren från den och svarvade upp den så att hylsan till den ingående axeln i traktor lådan passade i..
sen så rullade vi fram gammla esab pinnen och svetsade fast hylsan och medbringaren..
Så nu har vi en powershift låda i våran gammla best
Vi håller även på att bygga en ny ram till traktorn..
inte en aning, vi sätter bara i motorn och bankar på snurran och får vi inget ladd så tar vi av toppen och portar och bygger vatteninsprut..
Men om motorn kommer att vara driftsäker efter det får vi se
så vi ska helt enkelt testa oss fram, smäller en stake eller att något annat går sönder så skaffar vi en ny motor och sänker laddet..
ramlade om gär då en polare skickade sidan till mig så jag satt mig och sökte efter hans projekt som man själv är insyltad i och hittade denna. Får nästan rysningar då man ser det farsan har en likadan fast med en 2.4l ford v6a :p synd du bor så långt bort annars hade man kunnat ta ett t-24 race
Kadett C med 1.2 spis uppgraderingar kommer senare.
hehe, härligt med lite flera traktor byggen, finns det bilder någon stans???
skulle vara kul och se hur ni har löst lite grejer, som ex drivningen mellan motor och låda..
78an skrev:hej får ni igång bygget snart, blir det någon provstart ??
nja, om ett tag kanske, det har gått väldigt seg ett tag nu..
Kom in från verkstaden för ett litet tag sen och det vi hade gjort var att bockat lite balk till ram, bygget..
Men vi ska förhoppningsvis fortsätta med bygget i morgon och då hoppas vi på att hinna bygga klart ramen..
sen så ska vi bygga motorfästen och bulta dit skiten..
Fosgate skrev:
Finns två trelitersversioner som är vanliga iallafall, den tidiga 240, 3.0 och den senare 300d motorn.. den nyare går billigare, men den äldre är det lite mer vrid i enligt mitt tycke, den har även större dieselpump..
240D 3,0 skall dessutom ha lite hållbarhetsproblem med vevaxeln har jag för mig...