T24-R

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Melkutt
Forumsberoende
Inlägg: 636
Blev medlem: mån okt 17, 2005 8:23 pm
Ort: Gotland
Kontakt:

Inlägg av Melkutt »

jo vi är rätt säkra på att det kommer att vara svårt att få något högre ladd, så därför ska vi köra vatteninsprutning, ev i grenröret för att fylla ut avgaserna plus att vi ska ställa upp pumpen..
Vi ska även exprimentera med olika grenrör.
Funkar inte det så får vi porta toppen ..
sen så blir det förhoppningsvis åka av :D :eclipsee_steering:
http://www.m-speed.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Melker H
Användarvisningsbild
Melkutt
Forumsberoende
Inlägg: 636
Blev medlem: mån okt 17, 2005 8:23 pm
Ort: Gotland
Kontakt:

Inlägg av Melkutt »

en liten uppdate då, vi har fixat drivningen nu, vi gorde som så att vi satt i den tillhörande automat lådan från mercan, sen så tog vi medbringaren från den och svarvade upp den så att hylsan till den ingående axeln i traktor lådan passade i..
sen så rullade vi fram gammla esab pinnen och svetsade fast hylsan och medbringaren..
Så nu har vi en powershift låda i våran gammla best :D

Vi håller även på att bygga en ny ram till traktorn..
http://www.m-speed.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Melker H
Användarvisningsbild
Johan Posth
Forumsberoende
Inlägg: 710
Blev medlem: ons okt 26, 2005 9:33 pm
Ort: Laxå

Inlägg av Johan Posth »

Bjosänket till motor ni ska använda, behövs det göras något med topp, block osv för att den ska klara lite ladd?
Johan Posth, Laxå
070-2390054
Användarvisningsbild
Melkutt
Forumsberoende
Inlägg: 636
Blev medlem: mån okt 17, 2005 8:23 pm
Ort: Gotland
Kontakt:

Inlägg av Melkutt »

inte en aning, vi sätter bara i motorn och bankar på snurran och får vi inget ladd så tar vi av toppen och portar och bygger vatteninsprut..
Men om motorn kommer att vara driftsäker efter det får vi se :D
så vi ska helt enkelt testa oss fram, smäller en stake eller att något annat går sönder så skaffar vi en ny motor och sänker laddet..
http://www.m-speed.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Melker H
Skurk3n
För lite laddtryck
Inlägg: 8
Blev medlem: sön okt 15, 2006 8:33 pm
Ort: Skellefteå

Inlägg av Skurk3n »

ramlade om gär då en polare skickade sidan till mig så jag satt mig och sökte efter hans projekt som man själv är insyltad i och hittade denna. Får nästan rysningar då man ser det farsan har en likadan fast med en 2.4l ford v6a :p synd du bor så långt bort annars hade man kunnat ta ett t-24 race :P
Kadett C med 1.2 spis uppgraderingar kommer senare.
Användarvisningsbild
Melkutt
Forumsberoende
Inlägg: 636
Blev medlem: mån okt 17, 2005 8:23 pm
Ort: Gotland
Kontakt:

Inlägg av Melkutt »

hehe, härligt med lite flera traktor byggen, finns det bilder någon stans???
skulle vara kul och se hur ni har löst lite grejer, som ex drivningen mellan motor och låda..
http://www.m-speed.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Melker H
78an
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 58
Blev medlem: tis aug 08, 2006 10:10 pm
Ort: kumla

Inlägg av 78an »

hej får ni igång bygget snart, blir det någon provstart ?? :D
Skurk3n
För lite laddtryck
Inlägg: 8
Blev medlem: sön okt 15, 2006 8:33 pm
Ort: Skellefteå

Inlägg av Skurk3n »

tyvär så finns det inga bilder men nästa gång jag ska förbi gubben ska jag ta lite bilder :)
Kadett C med 1.2 spis uppgraderingar kommer senare.
Användarvisningsbild
Melkutt
Forumsberoende
Inlägg: 636
Blev medlem: mån okt 17, 2005 8:23 pm
Ort: Gotland
Kontakt:

Inlägg av Melkutt »

78an skrev:hej får ni igång bygget snart, blir det någon provstart ?? :D
nja, om ett tag kanske, det har gått väldigt seg ett tag nu..
Kom in från verkstaden för ett litet tag sen och det vi hade gjort var att bockat lite balk till ram, bygget..
Men vi ska förhoppningsvis fortsätta med bygget i morgon och då hoppas vi på att hinna bygga klart ramen..

sen så ska vi bygga motorfästen och bulta dit skiten..
http://www.m-speed.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Melker H
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Inlägg: 1833
Blev medlem: fre jul 15, 2005 10:57 pm
Ort: Kalix
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

Fosgate skrev: Finns två trelitersversioner som är vanliga iallafall, den tidiga 240, 3.0 och den senare 300d motorn.. den nyare går billigare, men den äldre är det lite mer vrid i enligt mitt tycke, den har även större dieselpump..
240D 3,0 skall dessutom ha lite hållbarhetsproblem med vevaxeln har jag för mig...
Användarvisningsbild
Melkutt
Forumsberoende
Inlägg: 636
Blev medlem: mån okt 17, 2005 8:23 pm
Ort: Gotland
Kontakt:

Inlägg av Melkutt »

det har gått lite segt nu på sista tiden med traktor bygget :roll:
Vi har kapat skiten på mitten i alla fall..

Bild
http://www.m-speed.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Melker H
Användarvisningsbild
Melkutt
Forumsberoende
Inlägg: 636
Blev medlem: mån okt 17, 2005 8:23 pm
Ort: Gotland
Kontakt:

Inlägg av Melkutt »

Har hålligt på med min pallbocks racer i stället :D

Bild
http://www.m-speed.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Melker H
Simon01
För mycket laddtryck
Inlägg: 173
Blev medlem: tis aug 03, 2004 9:27 am
Ort: Jönköping

Inlägg av Simon01 »

Snygg pallbock :wink:
Användarvisningsbild
Melkutt
Forumsberoende
Inlägg: 636
Blev medlem: mån okt 17, 2005 8:23 pm
Ort: Gotland
Kontakt:

Inlägg av Melkutt »

hehe jo, stabil och bra :D

Jag fick offra en B18 och en B230FB för att kunna palla upp bilen..
http://www.m-speed.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Melker H
Användarvisningsbild
Johan Posth
Forumsberoende
Inlägg: 710
Blev medlem: ons okt 26, 2005 9:33 pm
Ort: Laxå

Inlägg av Johan Posth »

Hur många hästar har 240 3.0 i orginalskick, jag fick tag i en sådan nu lite tillfälligt så jag har något att åka i.
Johan Posth, Laxå
070-2390054
Skriv svar