inte så vass på datorer så jag får se hur det går med bilder osv.
Det är alltså en 1600-2 75:a för att vara exakt och jag köpte den för ungefär 2,5 år sen. Det skulle bli en najs busbil med en enklare M10 turbo knota..
Det gick ju jävligt bra...


lite info:
Hela bilen är rost lagad och lackad i misanorot.
Glasfiber huv glasfiber baklucka.
Lite modifierade 2002 turbo frontspoiler och breddning + plåt breddning bak. Ombyggda trösklar och fram skärmar.
Grund motorn är en BMW motorsport rallycrossmotor.
Portad topp
kammar BMW M 320* insug 308* avgas
12.5 i lyft rätt vassa

M5 spjällhus
1000cc spridare
LinkPlus G2 insprutnings system.
MSD dis-4 och 4 singelspolar
JE kolvar Ca: 8.0 i komp
Verdi stakar
cometic stål toppackning
racewear toppbultar
Intercooler som är modellanpassad för en Eagel talon.
Passar som en handske

GT40R turbo 1,06 ar på avgashuset
Tial 46mm wastegate
Tial 50mm BOV
justerbara original kamdrev
polerat block invändigt
ombyggt tråg
Värre vev och ramlager
allt viktat och balanserat
mm..
Getrag 265 sport låda med dogleg och 1:1 på femman
genomgången och renoverad.
Höll inte riktigt måttet och behöver nu en ny renovering och lite drev

spec koppling. Med gjutjärns lammel typ promod
Effekt:
567whp/720nm vid 5000rpm och 1,8bar i laddtryck.
Kommer varva ca: 8500rpm.
536hk vid 7000rpm och 1,3bar i ladd.
Körde 11,13@201kmh med 1,95s i 60ft med den effekten vid första och enda tävlingen hitils.
Hade 1,53s i 60ft som bäst men missa då självklart 2:an!!
Det som ska fixas i vinter är.
Ordna en starkare växellåda.
Koppla in MSD dis-4.an så man får bort tändnings missarna och kan ladda på lite

Mappa klart bilen.
Fixa lite allmänt inför nästa sommar.
Chassit:
2002 tii ben fram.
Bilstein cup dämpare och H&R fjädrar runt om.
Polyurethan bussningar överallt utom bakvagns balken den är stum
monterad.
E21 323 bäramar bak. Och om gjorda hjulaxlar till stora medbringarna.
Hartge E30 klump med 3,07 och 80% diff och Z3M medbringare.
M5 knutar och sviktståls axlar.
Guss bur för dragracing.
För hoppningen in för nästa år är att komma ner på lga 10 iaf sen får vi se.
Har ni nå frågor så ska jag försöka svara så gott jag kan.
Ska försöka fixa lite mer och bättre bilder.
Och kanske nån film snutt.
Mvh// Roger