1602 med S14 turbo

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
RoGGaH
Forumsberoende
Inlägg: 1261
Blev medlem: fre nov 11, 2005 11:04 am
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av RoGGaH »

Jens Gustavsson skrev:mattias har nya bilder på bilen som vi tog vid ett garage besök när eric s B20 bromsades
Ja lägg gärna upp dom.
Användarvisningsbild
RoGGaH
Forumsberoende
Inlägg: 1261
Blev medlem: fre nov 11, 2005 11:04 am
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av RoGGaH »

volvo140turbo skrev:
RoGGaH skrev: Repan med 1,8 i ladd var mest ett mistag var inte meningen att ladda
så mycket därför klev jag av vid 5000rpm. Och det är där den börjar dra iväg riktigt med effekten. Så vid samma varvtal så skiljer det rätt mycket
mellan 1,3 och 1,8 i ladd.

Mvh// Roger


varför gjorde du de?
Lite rädd om toppackningen och laddet var på väg uppåt fortfarande.
Skulle köra dagen efter.
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Inlägg: 10094
Blev medlem: ons okt 22, 2003 10:25 pm
Ort: Sävar
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Bild

Bild

Bild
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Användarvisningsbild
RoGGaH
Forumsberoende
Inlägg: 1261
Blev medlem: fre nov 11, 2005 11:04 am
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av RoGGaH »

Tackar för bilderna.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

det var kul att vi han kolla på din bil också en snabbis. den ska inte upp i rullarna nått snart igen??
Användarvisningsbild
RoGGaH
Forumsberoende
Inlägg: 1261
Blev medlem: fre nov 11, 2005 11:04 am
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av RoGGaH »

Jens Gustavsson skrev:det var kul att vi han kolla på din bil också en snabbis. den ska inte upp i rullarna nått snart igen??
Kommer nog att bromsa fram mot vår kanten.
Måste fixa en ny växellåda och bättre kylning först då den haft en tändens att gå varm. Samt koppla in cdi tändningen då den redan nu släcker gnistan.

Du får ta och fixa till B20 i vinter och komma ner och knäcka Erik :)
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

den står vinterkonserverad men helt startklar, så länge han inte närmar sig mina 10.83/402m så känner jag mig ganska lungn och jobbar vidare med vega projektet som prio ett 8)

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=6232&start=0

kanse kommer med den istället och spränger eran fina bänk :lol: (hur fungerar det att köra automat i eran bänk?? går det att läsa rpm via tändning, drivline förlust???)



men jag erkänner att det skulle va mycket intresant.
jag brukar svara just över 400hk på den klassiska frågan om hur mycket effekt jag har, men vet i fan om man kanse inte har lite mer ändå när eric fick så många?? om inte så blir man besviken på konseptet jag har då min motor är betydligt mycket mer trimmad, men man vet alldrig förns man har testat :) .

det blir intresant och se vilken tid och slutfart eric får på vårtävligen.
KristoferS
För mycket laddtryck
Inlägg: 109
Blev medlem: fre okt 13, 2006 4:48 pm
Ort: Göteborg

Inlägg av KristoferS »

Snyggt bygge
Användarvisningsbild
RoGGaH
Forumsberoende
Inlägg: 1261
Blev medlem: fre nov 11, 2005 11:04 am
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av RoGGaH »

Hehe det ända som händer är att det blir rött på skärmen har provat :)
Hur mycket pulver tror du det blir i den då?

Det fungerar hyfsat... bara det går att låsa lådan på växlarna. Sen får man kolla hur mycket lådan slirar och tänka på det. Men det är ju inte optimalt. Beror mycket på vad det är för typ av låda.
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Jävligt frächt bygge!
egnesund
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 57
Blev medlem: ons dec 06, 2006 8:07 pm

Inlägg av egnesund »

tjabba... vart har du fått tag på polybussningarna till bilen? kollade på motor nords sida men där fanns det inget till 02:or?

tack för svar
mvh
andreas
Användarvisningsbild
Schlorven
Forumsberoende
Inlägg: 520
Blev medlem: ons mar 24, 2004 12:15 pm
Ort: Lycksele
Kontakt:

Inlägg av Schlorven »

egnesund skrev:tjabba... vart har du fått tag på polybussningarna till bilen? kollade på motor nords sida men där fanns det inget till 02:or?

tack för svar
mvh
andreas
Kolla med KG-trimning, dom har
Rocken´n roll
Användarvisningsbild
bmw02touring
Forumsberoende
Inlägg: 1311
Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
Ort: Nyköping
Kontakt:

Inlägg av bmw02touring »

Köpte mina bussningar här:
http://www.racetep.com/bmw2002.html

3dagars leverans tid, betalade moms och tull på 15% av värdet. Kanon att ha att göra med.

//Niclas
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

film mm från sunsvall http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=15992

Rogga H

Tackar!
Får hoppas det blir ännu bättre nästa nästa gång.
Håller på att fixa riktiga slicks Och i dag snöt jag ur den 46hk och 50Nm till
i bänken så nu hoppas jag nian sitter nästa gång.
vart hitta du de hästarna då? laddtryck, soppa , tändning??
Användarvisningsbild
RoGGaH
Forumsberoende
Inlägg: 1261
Blev medlem: fre nov 11, 2005 11:04 am
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av RoGGaH »

Fort farande samma tryck 1.6-1.7bar bara lite högre i början 1.8 för lite mer moment. Turbon värkar inte orka nå mer har inte mätt mottrycket men den ger inte mer tryck fast än jag ökar dutycyklen.
Ställde om avgaskammen från 2,8mm lyft i öd till 4,3mm.
och då gick det att köra mer tändning och lite tunnare :thumbright:
840-850gr i avgas temp.
605hk på hjulen Ca: 710hk i motorn och 668Nm. Fortfarande på macksoppa :D
MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall

http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
Skriv svar