Ja lägg gärna upp dom.Jens Gustavsson skrev:mattias har nya bilder på bilen som vi tog vid ett garage besök när eric s B20 bromsades
1602 med S14 turbo
Lite rädd om toppackningen och laddet var på väg uppåt fortfarande.volvo140turbo skrev:RoGGaH skrev: Repan med 1,8 i ladd var mest ett mistag var inte meningen att ladda
så mycket därför klev jag av vid 5000rpm. Och det är där den börjar dra iväg riktigt med effekten. Så vid samma varvtal så skiljer det rätt mycket
mellan 1,3 och 1,8 i ladd.
Mvh// Roger
varför gjorde du de?
Skulle köra dagen efter.



Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
det var kul att vi han kolla på din bil också en snabbis. den ska inte upp i rullarna nått snart igen??
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Kommer nog att bromsa fram mot vår kanten.Jens Gustavsson skrev:det var kul att vi han kolla på din bil också en snabbis. den ska inte upp i rullarna nått snart igen??
Måste fixa en ny växellåda och bättre kylning först då den haft en tändens att gå varm. Samt koppla in cdi tändningen då den redan nu släcker gnistan.
Du får ta och fixa till B20 i vinter och komma ner och knäcka Erik

- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
den står vinterkonserverad men helt startklar, så länge han inte närmar sig mina 10.83/402m så känner jag mig ganska lungn och jobbar vidare med vega projektet som prio ett
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=6232&start=0
kanse kommer med den istället och spränger eran fina bänk
(hur fungerar det att köra automat i eran bänk?? går det att läsa rpm via tändning, drivline förlust???)
men jag erkänner att det skulle va mycket intresant.
jag brukar svara just över 400hk på den klassiska frågan om hur mycket effekt jag har, men vet i fan om man kanse inte har lite mer ändå när eric fick så många?? om inte så blir man besviken på konseptet jag har då min motor är betydligt mycket mer trimmad, men man vet alldrig förns man har testat
.
det blir intresant och se vilken tid och slutfart eric får på vårtävligen.

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=6232&start=0
kanse kommer med den istället och spränger eran fina bänk

men jag erkänner att det skulle va mycket intresant.
jag brukar svara just över 400hk på den klassiska frågan om hur mycket effekt jag har, men vet i fan om man kanse inte har lite mer ändå när eric fick så många?? om inte så blir man besviken på konseptet jag har då min motor är betydligt mycket mer trimmad, men man vet alldrig förns man har testat

det blir intresant och se vilken tid och slutfart eric får på vårtävligen.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 109
- Blev medlem: fre okt 13, 2006 4:48 pm
- Ort: Göteborg
Hehe det ända som händer är att det blir rött på skärmen har provat 
Hur mycket pulver tror du det blir i den då?
Det fungerar hyfsat... bara det går att låsa lådan på växlarna. Sen får man kolla hur mycket lådan slirar och tänka på det. Men det är ju inte optimalt. Beror mycket på vad det är för typ av låda.

Hur mycket pulver tror du det blir i den då?
Det fungerar hyfsat... bara det går att låsa lådan på växlarna. Sen får man kolla hur mycket lådan slirar och tänka på det. Men det är ju inte optimalt. Beror mycket på vad det är för typ av låda.
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Inlägg: 1311
- Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
- Ort: Nyköping
- Kontakt:
Köpte mina bussningar här:
http://www.racetep.com/bmw2002.html
3dagars leverans tid, betalade moms och tull på 15% av värdet. Kanon att ha att göra med.
//Niclas
http://www.racetep.com/bmw2002.html
3dagars leverans tid, betalade moms och tull på 15% av värdet. Kanon att ha att göra med.
//Niclas
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
film mm från sunsvall http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=15992
vart hitta du de hästarna då? laddtryck, soppa , tändning??Rogga H
Tackar!
Får hoppas det blir ännu bättre nästa nästa gång.
Håller på att fixa riktiga slicks Och i dag snöt jag ur den 46hk och 50Nm till
i bänken så nu hoppas jag nian sitter nästa gång.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Fort farande samma tryck 1.6-1.7bar bara lite högre i början 1.8 för lite mer moment. Turbon värkar inte orka nå mer har inte mätt mottrycket men den ger inte mer tryck fast än jag ökar dutycyklen.
Ställde om avgaskammen från 2,8mm lyft i öd till 4,3mm.
och då gick det att köra mer tändning och lite tunnare
840-850gr i avgas temp.
605hk på hjulen Ca: 710hk i motorn och 668Nm. Fortfarande på macksoppa
Ställde om avgaskammen från 2,8mm lyft i öd till 4,3mm.
och då gick det att köra mer tändning och lite tunnare

840-850gr i avgas temp.
605hk på hjulen Ca: 710hk i motorn och 668Nm. Fortfarande på macksoppa

MonteCarlo 2l BMW S14 7,79 @ 283kmh
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem
1602 S14 Turbo 9.29@402m 5.96/197kmh@201m
Sponsorer:
MotorNord
SMT AB,
FLD Växellådor och drevsatser.
Rk-Verktyg Sundsvall
http://www.motornord.se
ÅF i norden för Link insprutningsystem
Dynapack 2 och 4WD chassidyno 1200whp 2WD 1600whp 4WD
Mappar alla eftermarknads styrsystem