har kollat igenom forumet 1000 gånger men hittar inte svaret,
varför måste man spärra upp chocken när man kör med turbo? jag kör med strombergare nu och har inte spärrat upp den ... och jag har tryck 1bar bakvägen genom plenumet och det verkar pysa ut luft vid chocken ... hur ska man spärra upp den? de enda ja har gjort nu e att slipa bränslenålen spetsig längst ner + bytt till en 2mm nålventil och laddar 0.9 nu vid 6500varv.
strobergare igen :)
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 126
- Blev medlem: sön jun 06, 2004 6:12 pm
- Ort: Djäkneboda, Robertsfors
Re: strobergare igen :)
någon vänlig själ som har nå tips?
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
man kan fylla kanalerna med kemiskmetall.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
varför ska man spärra upp choken? kan man inte bara låta bli att koppla in choken & ex. köra med en kallstartsspridare så länge bilen är kall?
det är väll inte samma sak att spärra choken i fullt läge som att fylla kanalerna?
om du nu gör detta mswd så ta ett par bilder & lägg upp här så förstår man mycke lättare
behöver själv trycktäta gasare så småningom
är det nått mer som kan läcka??
det är väll inte samma sak att spärra choken i fullt läge som att fylla kanalerna?
om du nu gör detta mswd så ta ett par bilder & lägg upp här så förstår man mycke lättare

är det nått mer som kan läcka??