strobergare igen :)

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
mswd
För mycket laddtryck
Inlägg: 126
Blev medlem: sön jun 06, 2004 6:12 pm
Ort: Djäkneboda, Robertsfors

strobergare igen :)

Inlägg av mswd »

har kollat igenom forumet 1000 gånger men hittar inte svaret,
varför måste man spärra upp chocken när man kör med turbo? jag kör med strombergare nu och har inte spärrat upp den ... och jag har tryck 1bar bakvägen genom plenumet och det verkar pysa ut luft vid chocken ... hur ska man spärra upp den? de enda ja har gjort nu e att slipa bränslenålen spetsig längst ner + bytt till en 2mm nålventil och laddar 0.9 nu vid 6500varv.
mswd
För mycket laddtryck
Inlägg: 126
Blev medlem: sön jun 06, 2004 6:12 pm
Ort: Djäkneboda, Robertsfors

Re: strobergare igen :)

Inlägg av mswd »

någon vänlig själ som har nå tips?
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21725
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

man kan fylla kanalerna med kemiskmetall.
mswd
För mycket laddtryck
Inlägg: 126
Blev medlem: sön jun 06, 2004 6:12 pm
Ort: Djäkneboda, Robertsfors

Inlägg av mswd »

okej, allså kanalerna under chock locket eller?
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

varför ska man spärra upp choken? kan man inte bara låta bli att koppla in choken & ex. köra med en kallstartsspridare så länge bilen är kall?
det är väll inte samma sak att spärra choken i fullt läge som att fylla kanalerna?
om du nu gör detta mswd så ta ett par bilder & lägg upp här så förstår man mycke lättare ;) behöver själv trycktäta gasare så småningom
är det nått mer som kan läcka??
Skriv svar