audi 200 TQ

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
fredda
Forumsberoende
Kontakt:

audi 200 TQ

Inlägg av fredda »

hallå
köpte mig en audi 200 turbo QUATTRO för 5000kronor
den är ny lackad det är bara å plocka på alla grejor å åka upp å besikta..
men den har ståt still i 6år sen den blev lackad :?
galvad under å en bitt upp på dörrarna..
jah plockat dän broms klosarna så man orkar rulla runt på den 1700 kilo tunga bilen
prov starta den i dag med..
den gick i gång somn om att bilen hade varit i gång å går :P
kommer med litte mer info sen
laddar up en film oxå:wink:
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
filmen :wink:
http://s44.photobucket.com/albums/f30/f ... 0_0205.flv
Senast redigerad av fredda den tor nov 09, 2006 6:06 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Volvo 740 v12 turbo
Användarvisningsbild
Foffe
För mycket laddtryck

Inlägg av Foffe »

nylackad quattro för dom pengarna ? där måste du gjort en bra affär ! =)
Bild
Användarvisningsbild
fredda
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av fredda »

jo det kan jag säga att jag har gjort...
allt värkar fungera en så lägge :P
Volvo 740 v12 turbo
Johan Fahlgren
Forumsberoende

Inlägg av Johan Fahlgren »

vill inte göra dig deppad, du har nog gjort ett kap pengamässigt..

MEN..

jag hade tidigare en 100 turbo quattro. chippad, gick som ett skott! MEN, det var fan det värsta skrot jag har varit med om i hållbarhet. ägde den bara några månader. men jag hann med å byta hallgivare, fixa en massa med tändningen i övrigt. hann bara göra det så for topp-packningen (suck):roll: ja vafan gör man, hade samma vecka brutit nyckelbenet ..så den lämnades motvilligt in på verkstad (första å enda gången jag gjort det), när toppen var dän så konstaterades att den var sprucken :roll: (dubbelsuck,tur man hade reservdelsbil)..hann väl köra ca 1 mil efter det..så faller kopplingspedalen i golvet..slvacylindern som tacka för sig.. :cry:

jaaaa så här fortsatte det..sålde den så fort det gick, fick sen höra att nya ägarn fått fått kraftiga lagerknack i den efter ca 2 månader... :roll: :evil:

förutom allt detta kan nämnas en sprucken kylare, glapp färdator, att den kunde TOKVÄGRA starta ibland,..bara å vänta 5 minuter så gick den igång som ett urverk osv..

har nog aldrig varit så glad när jag sålt en bil..

hoppas jag inte skrämde dig med denna historia, men det var iaf min första å sista audi...

vi får hoppas att min var ett måndagsexemplar å att din inte beter sig som min gjorde!

Mvh Johan
Old volvos never die, they just go faster!
Användarvisningsbild
Ante 4wd
För mycket laddtryck

Inlägg av Ante 4wd »

Dom kan vara bäg i vissa fall, inte bara turbo bilar!! Har själv en audi, går som en klocka, aldrig nå bekymmer. Men ja har hört om bilar som inte vill starta, väntar en stund, bilen startar som om de inte vore nå fel på den!!
Konstigt det där, endel (som jag) är skit nöjda och endel har bara haft audis som jävlas konstant!!
Undrar vad det beror på??
Endel turbo audis verkar ju vara helt odödliga medans endel bara hinner starta å sen rasar topp packningen eller nån annan dyr sak, jag tror visserligen att bilens historia kan avslöja varför endel är rena skitbilarna, jag gissar på tidigare "gör det själv" ägare som tror sig kunna allt!!

Som sagt, är själv en Audi 100 1,8 avant ägare som är nöjd på alla sätt och vis!! (Har till å med en Audi jacka!) :P
--= Can´t drive it? Style it!! =--

Audi 100 Avant turbo quattro -91 (Bruks)
Audi 80 turbo quattro -84 (Lek)

Gick under EvO som nickname tidigare!!!!
Användarvisningsbild
Steve
Steve, inte Stiiiv

Inlägg av Steve »

Dålig uppväxt med försummande föräldrar är nog det största problemet i många fall ;)
Johan Fahlgren
Forumsberoende

Inlägg av Johan Fahlgren »

EvO skrev:Dom kan vara bäg i vissa fall, inte bara turbo bilar!! Har själv en audi, går som en klocka, aldrig nå bekymmer. Men ja har hört om bilar som inte vill starta, väntar en stund, bilen startar som om de inte vore nå fel på den!!
Konstigt det där, endel (som jag) är skit nöjda och endel har bara haft audis som jävlas konstant!!
Undrar vad det beror på??
Endel turbo audis verkar ju vara helt odödliga medans endel bara hinner starta å sen rasar topp packningen eller nån annan dyr sak, jag tror visserligen att bilens historia kan avslöja varför endel är rena skitbilarna, jag gissar på tidigare "gör det själv" ägare som tror sig kunna allt!!

Som sagt, är själv en Audi 100 1,8 avant ägare som är nöjd på alla sätt och vis!! (Har till å med en Audi jacka!) :P

jo som med alla gamla bilar så beror mycket på miltal/tidigare ägare.. men min var ägd av en audi-mekaniker iaf senaste 5 åren. hans fru körde med den. kändes fräsh å fin, ingen rost å gick som ett skollat :)

men inget höll juh tamefan...dessutom kostar juh reservdelarna pung..

det var flera firmor här i stan som inte ville ta på sig å byta packningen..för bökigt tyckte dom.... :roll:

nä fan, jag håller mig till volvo/opel, då kan jag iaf skruva själv när/om nåt går sönder..
Old volvos never die, they just go faster!
Användarvisningsbild
fredda
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av fredda »

Fahlgren skrev:vill inte göra dig deppad, du har nog gjort ett kap pengamässigt..

MEN..

jag hade tidigare en 100 turbo quattro. chippad, gick som ett skott! MEN, det var fan det värsta skrot jag har varit med om i hållbarhet. ägde den bara några månader. men jag hann med å byta hallgivare, fixa en massa med tändningen i övrigt. hann bara göra det så for topp-packningen (suck):roll: ja vafan gör man, hade samma vecka brutit nyckelbenet ..så den lämnades motvilligt in på verkstad (första å enda gången jag gjort det), när toppen var dän så konstaterades att den var sprucken :roll: (dubbelsuck,tur man hade reservdelsbil)..hann väl köra ca 1 mil efter det..så faller kopplingspedalen i golvet..slvacylindern som tacka för sig.. :cry:

jaaaa så här fortsatte det..sålde den så fort det gick, fick sen höra att nya ägarn fått fått kraftiga lagerknack i den efter ca 2 månader... :roll: :evil:

förutom allt detta kan nämnas en sprucken kylare, glapp färdator, att den kunde TOKVÄGRA starta ibland,..bara å vänta 5 minuter så gick den igång som ett urverk osv..

har nog aldrig varit så glad när jag sålt en bil..

hoppas jag inte skrämde dig med denna historia, men det var iaf min första å sista audi...

vi får hoppas att min var ett måndagsexemplar å att din inte beter sig som min gjorde!

Mvh Johan

nää då det är inget fara..
det ända jag vet som har hänt med denna bil i sitt liv arr att växelådan gick upp i rök en gång
Volvo 740 v12 turbo
Användarvisningsbild
fredda
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av fredda »

så nu har jag inhanla en hel del grejor till bilen..
nu har jag fått reda på litte mer om bilen..
den har ståt stilla i 11ÅR :shock:
men den starta en då :P
nää nu ska jag ner i garaget
Volvo 740 v12 turbo
Användarvisningsbild
fredda
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av fredda »

så nu har det hänt en del..
har varit lite slö med kameran..
har underdsbehandlabilen ikväll.. :?
ja det mästa sitter på de som inte fatas till bilen..
har tvättat bilen oxå ser ganska skapli utt nu..
ska byta fram ruta på den nästa vecka då blir man 4000 fatigare :?
men det är så..
ingen som sitter å trycker på ett par audi 100 hantag med nycklar??
sånt fal kan ni skriva en rad :wink:
kommer litte bilder
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Volvo 740 v12 turbo
Bjarne...
Lite mer laddtryck

Inlägg av Bjarne... »

ursäkta, men är inte alla 200 med 20v motorn och runda bakskärmar? eller jag kanske har fel?
Björn Forsberg
Användarvisningsbild
fredda
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av fredda »

Bjarne... skrev:ursäkta, men är inte alla 200 med 20v motorn och runda bakskärmar? eller jag kanske har fel?
nää inte alls..
det andra modelerna av 200 såg utt så här..
den tredje modelen är med 20v å liten annan form
Volvo 740 v12 turbo
tq
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av tq »

ska byta fram ruta på den nästa vecka då blir man 4000 fatigare
men det är så..
Ett tips halvförsäkrabilen och ta det på försäkringen så blir du bara 1500kr fattiagare.
Audi 80q -83 (projekt)
BMW 518 -85 (projekt)
Användarvisningsbild
fredda
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av fredda »

jo jag har haft de litte i tankarna..
ska se vad man kan göra
Volvo 740 v12 turbo
Lången
Forumsberoende

Inlägg av Lången »

Du har gjort ett klipp!! Spelar ingen roll hur mkt den krånnglar så är det ändå ett klipp :-) Jag äger en Audi 100 tq sport. Har inte haft några större bekymmer med den, förutom att grenröret har läckt lite då och då. D som är lite trist med dom är att det är så jävla mkt grejor under huven och att det är trångt att skruva med dom. Men när dom går som dom ska och man laddar på lite så är dom ruskigt rolig att köra :D
Skriv svar