Team Weber Power - en till vässad 142a på gården

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
weber-power
Forumsberoende

Inlägg av weber-power »

denna färg ska de troligen bli, tycker det är en jävligt snygg färg på hundförti 8) Bild

vad tror ni om den färgen?
team weber power
Användarvisningsbild
Glufsen
Forumsberoende

Inlägg av Glufsen »

Jo mörkgrå/silver är jäkligt snyggt på 140is tycker jag...Tänkte ha Opel Iron Grey på min om den någonsin blir fri från rost :roll: Eller Volvos Tropic Green tror jag den heter...
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

Håller med... Men den där silverfärgen är så mörk att jag nog hade haft lister till den.
Användarvisningsbild
weber-power
Forumsberoende

Inlägg av weber-power »

ja de e sant :wink: vi får väl se hur de blir, isåfall får ja ju spackla igen dom små hålen.
team weber power
Användarvisningsbild
weber-power
Forumsberoende

Inlägg av weber-power »

vet någon vart man kan få tag i vita blinkers fram hyffsat billigt? ingen som har liggande?
team weber power
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

KG Trimning har.
Användarvisningsbild
Glufsen
Forumsberoende

Inlägg av Glufsen »

superopel skrev:ja de e sant :wink: vi får väl se hur de blir, isåfall får ja ju spackla igen dom små hålen.
Men näääeeeej inge spackel över listhålen :lol: Dom ska svetsas :P! Bara att bygga upp med svets i kanten utav hålen tills de är helt täckta, sen slipa till och vips så har du ett cleant utseende som tillskillnad mot spackel håller!
Användarvisningsbild
weber-power
Forumsberoende

Inlägg av weber-power »

Glufsen skrev:
superopel skrev:ja de e sant :wink: vi får väl se hur de blir, isåfall får ja ju spackla igen dom små hålen.
Men näääeeeej inge spackel över listhålen :lol: Dom ska svetsas :P! Bara att bygga upp med svets i kanten utav hålen tills de är helt täckta, sen slipa till och vips så har du ett cleant utseende som tillskillnad mot spackel håller!
jo det är riktigt men jag har ingen svets hemma. får se hur de blir, kanske kan svetsa till det hos min morbror.
team weber power
Användarvisningsbild
optimus
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av optimus »

superopel skrev:
Glufsen skrev: Men näääeeeej inge spackel över listhålen :lol: Dom ska svetsas :P! Bara att bygga upp med svets i kanten utav hålen tills de är helt täckta, sen slipa till och vips så har du ett cleant utseende som tillskillnad mot spackel håller!
jo det är riktigt men jag har ingen svets hemma. får se hur de blir, kanske kan svetsa till det hos min morbror.
ett tips. kör med glafiberspackel i listhålen, de har jag gjort och de är mycke hårdare än vanligt spackel och sjunker inte.
för att få de att sitta riktigt bra så gjorde jag en liten bögel innåt runt listhålen så att spacklet inte bara satt i själva hålet utan även fick lite fäste runt omkring och de har då hållit i 3 år nu så!
accobra
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av accobra »

Verkar vara en fin 140 den här. Jag hade nog försökt hålla den så orginal som möjligt, orginalgrön och med kromlister och allt. Det är mycket coolare att se en fin std bil än en omgjord, lackad i herrejössesfärger eller "moderna" färger...en 140 ser inte häftig ut om du så skickar 50000 volt igenom den, de ska inte se häftiga ut heller. 140 används för 18åringar för att lära sig mecka, typ. Kan resultera i en spikande turbomotor eller en weberutsmyckad sugmotor med risig tomgång och hög soppaförbrukning. Visst har det sin charm, visst är det häftigt att meka och så, men vad jag säger är att du som har fått tag i en sån fin 140 med GL säten och allt, är det inte att fundera på att hålla den i std skick..? Eller åtminstonde hålla karossen std och en rejäl sugmotor under huven? Man kommer förvånansvärt långt med borr, steg 3/4 topp, jaguar SU förgasare (ser ut som std SU men mycket större hål), anpassat insug, lättat sväng, OD låda till 240 med sprängkåpa till 240 L 76, ett något grövre avgas + headers?

Äh, jag bara drömmer - gör som du vill ;)
Användarvisningsbild
weber-power
Forumsberoende

Inlägg av weber-power »

silvergrå met med weber eller dellorto blir det, slutdiskuterat! :wink:
för det första är den gröna lacken dåligt gjord, för det andra så kanske jag bara har rallystol på förarplatsen, får se. :wink:
--------------------------------------------------------------------------

nu till helgen ska jag troligen få hem motorn! ska bli roligt att få höra sången i den igen :twisted: ska lyfta ur den och den ska målas upp inför vintern.
team weber power
Användarvisningsbild
weber-power
Forumsberoende

Inlägg av weber-power »

today is the day! idag ska jag iväg och skruva väck delar från den 140:n som motorn sitter i, finns en del godis att plocka där!
team weber power
Användarvisningsbild
weber-power
Forumsberoende

Inlägg av weber-power »

motorn redo för att lyftas ur, bilder kommer när den är ur
8) kan säga att den går kanon :twisted:
team weber power
Nordetun
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av Nordetun »

väntar på bilder! :P skruva snabbt!
Användarvisningsbild
weber-power
Forumsberoende

Inlägg av weber-power »

imorn ska jag nog slipa, nästa helg funderar jag på att kränga ur maskinen. då ska ja försöka ta bilder med, håll ut! :wink:
over and out!

//mathias
team weber power
Skriv svar