toppackning b20 2,1L?

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Användarvisningsbild
henkeboi
Forumsberoende

toppackning b20 2,1L?

Inlägg av henkeboi »

tjena grabbar!

om man borrar b20n till 2,1 liter och använder sig utav b21 kolvarna, hur gör ni med toppackningen då?? finns det annan att köpa som funkar bättre med 2,1L block? eller kör ni fortfarande med b20 originalpackning som man skär sönder lite??

hade
Användarvisningsbild
CWR
För mycket laddtryck

Inlägg av CWR »

Det funkar med B20 packning, vi har kört den tunna (0,8mm) tillsammans med B21a kolvar i en b20. Om du börjar fila i plåtkanten förstör du bara packningen.
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av larsat »

precis va ja ville veta :) tacktack M10, ska väll inte va nå problem me tjockare packningar heller??
som svar på första frågan, finns skärringspackning för borrade block, kolla www.kgtrimning.com kostar ca 600 men den håller för mycke ladd! :twisted:
Användarvisningsbild
henkeboi
Forumsberoende

packning

Inlägg av henkeboi »

men den packningen funkar även till 2,2L b20 står det...nån som kör med den eller vet ungefär vad en sån packning pallar för ladd jämfört med original som bara pallar vad? 1 bar ?
Användarvisningsbild
Ersviken
Sävar Turbo Racing

Inlägg av Ersviken »

om man ska köra med orginal packning eller ej har väl med klämspalten att göra också, eller har jag fel ?
köpte nämligen en rasad motor av en som misslyckts med att centrera en skärringpackning, kolven har tagit i och rasat i ringlandet =/ (borrad 93mm)
har väl iof mkt högra komp.f än i en turbomotor men men..
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av larsat »

hmm hur kan man misslyckas med centreringen? gäller ju att kolven vänder under decket & inte över om man har packning som går lite innanför ;)
en skärringspackning kostar ju vanligtvis över 2000 spänn så den lär väll hålla för en hel del!!?
Användarvisningsbild
henkeboi
Forumsberoende

packning

Inlägg av henkeboi »

skärkantspackning till b20-2,2L kostar ju 595kr på KG såg jag..
billigt tycker jag...däremot de till b19,b21,b23 vill dom ha närmare 2000kr för..men får hoppas att det inte är priset som gör de bättre.
Användarvisningsbild
Ersviken
Sävar Turbo Racing

Inlägg av Ersviken »

varför de misslyckats på min motor var därför att de inte satte i avkapade bultar när de monterade allt, eftersom 93mm är ganska så känsligt på centreringen och att blocket var så pass planat att kolvarna vände precis vid packningen (klämspalten var i princip bara topppackningen) så¨räcktde det för att sabba en kolv.
Skriv svar