tjena grabbar!
om man borrar b20n till 2,1 liter och använder sig utav b21 kolvarna, hur gör ni med toppackningen då?? finns det annan att köpa som funkar bättre med 2,1L block? eller kör ni fortfarande med b20 originalpackning som man skär sönder lite??
hade
toppackning b20 2,1L?
precis va ja ville veta
tacktack M10, ska väll inte va nå problem me tjockare packningar heller??
som svar på första frågan, finns skärringspackning för borrade block, kolla www.kgtrimning.com kostar ca 600 men den håller för mycke ladd!

som svar på första frågan, finns skärringspackning för borrade block, kolla www.kgtrimning.com kostar ca 600 men den håller för mycke ladd!

om man ska köra med orginal packning eller ej har väl med klämspalten att göra också, eller har jag fel ?
köpte nämligen en rasad motor av en som misslyckts med att centrera en skärringpackning, kolven har tagit i och rasat i ringlandet =/ (borrad 93mm)
har väl iof mkt högra komp.f än i en turbomotor men men..
köpte nämligen en rasad motor av en som misslyckts med att centrera en skärringpackning, kolven har tagit i och rasat i ringlandet =/ (borrad 93mm)
har väl iof mkt högra komp.f än i en turbomotor men men..
packning
skärkantspackning till b20-2,2L kostar ju 595kr på KG såg jag..
billigt tycker jag...däremot de till b19,b21,b23 vill dom ha närmare 2000kr för..men får hoppas att det inte är priset som gör de bättre.
billigt tycker jag...däremot de till b19,b21,b23 vill dom ha närmare 2000kr för..men får hoppas att det inte är priset som gör de bättre.
varför de misslyckats på min motor var därför att de inte satte i avkapade bultar när de monterade allt, eftersom 93mm är ganska så känsligt på centreringen och att blocket var så pass planat att kolvarna vände precis vid packningen (klämspalten var i princip bara topppackningen) så¨räcktde det för att sabba en kolv.